Sunday, May 19, 2013

Cascade Locks 2013


For better view click on any picture, to bring the full screen press F11


















Cascade Locks 2013


For better view click on any picture, to bring the full screen press F11


















Friday, May 17, 2013

Cuvinte

Nimănui nu i-ar veni uşor să scrie ce urmează. Dar fiindcă nu există altă soluţie şi trebuie luate măsuri - cel puţin dacă România vrea să aibă o alură internaţională, cu cât mai repede cu atât mai bine. Nu ştiu cât ar dura să se marginalizeze şi elimine treptat nişte cuvinte din limba română, dar altă soluţie nu este. Mai mult ca sigur că aceste cuvinte au fost aduse de la periferia în centrul lexicului român în ultimii 50-100 ani. Dacă mai faceţi şi clic pe cuvintele în albastru veţi înţelege şi mai bine decât am încercat să explic eu de ce.

Pentru cei ce nu înţeleg că un cuvânt poate apare şi dispare într-o limbă, printre primele exemple de mai jos (exemplele, de altfel sunt în ordine alfabetică) este un exemplu de cuvânt care a fost anterior un termen de specialitate (demenţial) şi acum a câştigat statut de cuvânt foarte folosit, statut câştigat foarte recent.

crap - nume de peşte în română, din bulgarul krap. După cum în româneşte tot ce e ca un dulap alb, are uşă şi ţine frig înăuntru se numeşte frigider, cuvânt care aminteşte de frigid-aire (nici o aluzie trecutelor din viaţa mea şi unele chiar prezente încă doamne şi domnişoare), sintagmă însuşită, aţi ghicit, da, de o corporaţie, care a pus copyright pe încă o expresie; în engleză, crap vine de la crapper, care, aţi ghicit din nou, a fost nume de inventator şi apoi de firmă. (LOL, mă gândeam acum, la peşte în română, al doilea sens este... ştiţi voi...)

cum - să nu mai zic că de-acum tot românul cu internet ştie.

curcubeu - etimologie necunoscută, pare un cuvânt compus, să ne spună istoricii lingviști de unde dreaq mai vine în română că eu nu găsesc nimic. LOL ce coincidenţă... beu e aşa dracula iar dacă îi mai adaugi o singură literă devine beau care în engleză înseamnă amant masculin iar cu altă literă adăugată devine iarăşi belu.

demenţial - nu a fost modificat dar intens promovat cu înţeles de super. La fel şi bestial, de belea, etc. Apropo, să nu uităm de cimitirul Belu, o denumire mult mai veche, şi dacă tot veni vorba de cimitire, să amintim aici şi Ghencea, nume ce provine din limba turcă, inconfortabil de aproape de toponimia biblică Gheena care provine din ebraicul גיהינום, Geh-heh-nom sau chiar de cuvântul românesc ghenă.

domn - Cred că e singura limbă în care se foloseşte acelaşi cuvânt - interschimbabil - cu D pentru Dumnezeu ca şi cu d pentru formula de politeţe. Mai este lord în engleză, dar sunt foarte puţini cei care au acest titlu. În România toţi sunt domni, domnişoare şi doamne. Mai este şi expresia "vai doamne!" sau simplu "doamne!" care poate arăta mirare într-o conversaţie, care poate confuza mult pe un neobişnuit cu limba română fiindcă este o exprimare la persoana a 2-a care poate fi confundată cu partenerul de conversaţie. Interesant de menţionat că pe vremea dictaturii, adică vreo 50 de ani cuvântul domn nu a mai fost folosit decât în biserici, cu D mare şi reintrodus glorios în vorbirea curentă odată cu recâştigarea statutului de democraţie. Astfel dictatura are încă o notă bună, de nefolosire a acestui cuvânt. Deci un exemplu, mai singular, de cuvânt folosit în această formă începând într-o perioadă cred eu modernă, dispărut brusc 50 ani şi iar apărut. Deci se poate renunţa la un cuvânt, asta am vrut să spun.

drag - dar îl evocă şi pe ştiţi voi cine.

duş - chiar nu am reuşit să înţeleg niciodată de ce acest cuvânt care este acelaşi la pronunţare şi înţeles cu cel din franceză, a deviat aşa de mult de la înţeles în engleză, împreună cu multe alelele. (asta este şi o problemă franco-engleză, care la noi putea fi evitată la alegerea şi promovarea neologismelor.) Pentru cei ce nu ştiu, hai să menţionez aici în treacăt că a existat aşa ceva, mai ales într-o cultură centralizată, unde cei de sus făceau trendul pe vremea când numai ei aveau contact cu lumea.

fac - fiindcă se pronunţă ca fuck (aveam un coleg la AVX american care învăţase faza de la alţi "colegi români" (acum ştiu că de fapt erau personaje) şi din când mă întreba, cu gura până la urechi: ce faci George?)

iubit = ubit - în engleză pentru acest scop se foloseşte boy-friend sau girl-friend, în română a fost prieten, dar a fost marginalizat mai ales de presă, mai ales în ultimii ani. Cuvântul prieten în română are origine sanscrită sau proto-sanscrită, la fel ca multe altele - situaţie unică între celelalte limbi indo-europene - cu rădăcina pri, care în sanscrită înseamnă plăcut, şi a mai dat în română verbul a prii.

mici - prea aproape de "cei mici", (the little ones). Forma lor, cam dubioasă. Românii, aduşi la adicţie, era una din puţinele delicatese sub dictatură. Aduşi în atenţie internaţională prin recentul scandal - artificial de altfel, sunt atâtea produse gen sărăţele, covrigei (pretzels), biscuiţi digestivi, etc. care au bicarbonat în reţetă. De altfel foarte asemănători la reţetă şi preparare cu burgers.

mitici sau mitici, cu accent pe primul i sau al doilea?

odor

poop - recent intrat în "lexiconul" românesc, este folosit peste tot în relaţiile on-line.

ţeapă - intens promovat, folosit şi în media, de persoane cu şcoală, prea aproape de personajul mitic pentru a nu deranja.

Dragoş - pe aproape de dragon.

Gheorghe - vechi nume românesc care provine din limba greacă, Γεώργιος, cu ruda lui Джордж în rusă, Giorgio în italiană, dar şi Georges şi George în franceză şi engleză. Ortografia curentă provine din "europenizare", în română nu e mare diferenţă de pronunţare dacă se scrie Gheorghe sau Ghiorghi.

Coincidenţă nefericită cu ascendenţa cuvântului gay, care de la blajinul înţeles de vesel, de la începutul secolului, la ce a ajuns acum, prin promoţie sălbatică. Un cuvânt bine definit şi cu înţeles clar în limba engleză pentru sute de ani a fost deturnat prin mijloace artificiale, greu de înţeles pentru omul de rând şi chiar lingvişti amatori. Profesioniştii ştiu. Mi s-a cerut de multe ori, la mişto, să spun cum se scrie şi se pronunţă numele meu în română, de către vorbitori de limbă engleză şi am fost nevoit să le explic, iar ei se făceau că nu înţeleg exact şi repetau, gay-or-gay?, iar eu exasperat, spuneam yeah, right..., fiindcă Gheorghe e numele meu înscris pe acte. Apropo, şi cuvântul homosexual are o etimologie forţată şi abuzivă începând cu engleza, am mai scris.

Gigi - e şi mai naşpa fiindcă în America e nume de femeie.

Iaşi - până nu demult localitatea se numea Eşi sau Ieşi (dulcele târg al Ieşilor, Creangă). 

Ion - care în engleză se pronunţă la fel ca ion, pozitiv sau negativ, mai mult negativ prin promoţia mărcii de maşină Saturn Ion. Saturn este zeul care îşi mănâncă singur copiii şi are un nume şi pronunţie în engleză foarte aproape de Satan. Ion este un cuvânt care apare şi pe la icoanele sataniştilor, nu ştiu exact de ce. A nu se confunda cu Ioan, un nume mult întâlnit în Biblie, au fost nişte personaje prin anturajul meu cu numele Ioan, pentru a scoate diferenţa la suprafaţă. I on se pronunţă identic şi denotă egoismul şi excitarea, iar eye on supraveghere, urmărire sau hipnotizare. Ion în engleză se pronunţă aproape la fel a iron care este o componentă a sângelui. Mai evocă şi cuvinte lion şi Zion.

Liviu - fiindcă se pronunţă aproape la fel ca live you, leave you dar cel mai aproape cuvânt în engleză este livid.

mă rog - folosit în conversaţie cu înţeles de whatever. Nu mă pot gândi la un echivalent în română acum. Nimeni nu înţelege logica acestei expresii folosită de multe ori în conversaţii pentru o pauză, sau a sublinia o lipsă de motivaţie sau o motivaţie a unei acţiuni. Tocmai această lipsă totală de logică îi dă celui neobişnuit cu expresia un sens blasfemic, pentru cei ce ştiu ce înseamnă aceasta.

Nicu - seamănă prea mult cu neck you. (Cine a fost Nicolaus Olahus?).

Vlad - ce să mai spun de ăsta.

Există o campanie pe plan mondial de a modifica cuvinte sau înţelesul cuvintelor pentru a servi scopurile unora şi nu neapărat pe termen scurt. Această campanie are loc concomitent în mai multe limbi din care ce ştiu eu sigur, engleza şi româna.

- lista este mult mai lungă, acestea scrise deja sunt cele mai importante.

Lingviştii, mai ales cei români nu se pot implica fiindcă au fost de mult cumpăraţi cu bucata sau şantajaţi. Mai apare câte un ziarist nou şi face pe eroul cu câte un articol, dar este terminat imediat.

Saturday, May 11, 2013

FINITI

For those who keep asking themselves what's going on with the world, why there are two popes in Rome and especially why the music has gone so bad, here is a possible answer, the COMCAST XFINITI logo. Everybody knows that in west people say X-mass instead of Christmas. Xfinity is a Comcast logo. Comcast itself contains a crescent in it and the X from Xfinity in this logo is depicted as a falling cross. I'm not such a devoted christian but this is scary to me because of the means they use and because i know who these guys are. (Don't ask me what com or cast stand for.) You can find the same symbols, the crescent and the cross combined in the communist logo masquerading a sickle and a hammer.


Wednesday, May 8, 2013

"Adding Images to Getty ... Has Been Disabled"

http://www.flickr.com/photos/39325385@N07/6433321725/

There are years since i was trying the first time to sell images to Getty, Fotolia, Shuterstock, etc. Now i realize why dr.Negru and others on flickr told me years ago i should try and sell my pictures there. (So i signed up with them so they can send me emails.) For most of them the sign-up process and the account is the same for buying or selling. So they can say i'm buying my pictures from them. Cause they never bought any pictures from me. (There are a couple of reasons: I don't need them and i don't have money).

Today i finally got an email from Getty after years since i've signed up with flickr asking me to complete a survey to tell them about the types of cameras i use.

It's none of your business Mr.Getty or Klein or whoever how i use my cameras and how i do get this type of quality i haven't seen yet in any of the pictures watermarked Getty in the news media. And it wouldn't be for a long time. It took me some 20 years (since i got my first SLR) to figure it out. It's gone be a while until the camera manufacturers themselves will understand these things and then be taught in photography schools. (or maybe they know and apply them only to high end models).

And if i had a more expensive camera than the one i use i would do even better.

However i respect this camera. It's got a large CCD sensor, larger than any in its class. Stability control on sensor. It is heavy. All of the moving parts are controlled mechanically and probably counter-ballanced. It has a mirror and a second sensor. The lens although cheap, designed by Minolta, favor colors. High precision, though cheap, cast lens.

It is true most of the times when i take pictures there are many photographers on the site.

But i will not complete the survey as a photographer's exam.

The game your are playing is a media one. It involves convincing a majority i am posing as a photographer. So was Lady Gaga and so many others. Real photographers know but they also can be bought.

---------- Forwarded message ----------
From: noreply@gettyimages.com via research.net <member@research.net>
Date: Wed, May 8, 2013 at 2:21 PM
Subject: Getty Images Contributors Camera Survey
To: geion@live.com


Hello!

As we mentioned in our Contributor Community Headlines newsletter last week, we have a surprising number of clients who ask us what camera brand a photo was taken with, or to do searches for them based on the brand, because they are doing an ad or other project for a particular manufacturer.

To help facilitate those searches and hopefully generate more sales for you, we’re asking you to take a short survey about the camera(s) you use when creating images you send to us. We’ll use the results internally for reference, and may also occasionally share them with a client who is doing their own searching.

Of course this survey is entirely voluntary.  Please note that we will be asking for your name and photo credit so we can use the results to help find your images when they fit the client’s needs, giving you a better shot at possible additional sales. Thanks for your help!

Getty Images Contributor Relations

Here is a link to the survey:
https://www.research.net/s.aspx?sm=0jZCu9UoCUSD8NLgdcvBbw_3d_3d

This link is uniquely tied to this survey and your email address. Please do not forward this message.


Thanks for your participation!


Please note: If you do not wish to receive further emails from us, please click the link below, and you will be automatically removed from our mailing list.
https://www.research.net/optout.aspx?sm=0jZCu9UoCUSD8NLgdcvBbw_3d_3d

c1