9:22/7:22 Premieri prin rotație, prin înțelegere. O metodă de a scurta anticipat mandatul unui premier care oricum după decembrie 89 a fost în medie un an. O metodă de a lua de pe capul lui Iohannis dreptul și îndatorirea sa constituțională de numi premieri (după consultări cu partidele bineînțeles). Pentru că au fost prea mulți. 8. (Și totuși oficial tot el va face numirea. Pentru că nu există altă cale constituțională). O metodă de a minimiza până la bagatelizare orice răspundere a celor doi. O metodă de a-l aduce înapoi în discuții pe Ciucă, ca o stafie de Halloween. Asta după ce Ciolacu însuși a spus acum trei zile că este exclus. La ce să ne mai așteptăm? Ostași, vă ordon...!?
De ce nu este constituțională numirea premierilor "prin rotație" care practic se realizează prin numirea la început a unui prim-ministru "la termen". Constituția spune că un prim ministru poate fi demis prin moțiune de cenzură (retragerea încrederii), anunțarea voluntară a demisiei (nu s-a mai întâmplat). Cum se va face schimbarea, practic? Primul din cei doi își anunță demisia în ziua în care este numit sau chiar dinainte? Parlamentul îi va retrage încrederea, la termen? Ambele cazuri par o bătaie de joc dpdv juridic, un afront (dispreț) la procesul constituțional de numire/demitere a primului ministru descris în Constituție. Articolul 106. Articolul 110.
Președintele, da. Conform Constituției, este ales la termen.
Un lucru e sigur. Legiuitorul, adică Iorgovan, poporul român (pe vremea aprobării Constituției referendumul era referendum, cu 50% electorat) nu s-au gândit la asemenea năstrușnicii.
Un lucru e sigur. Legiuitorul, adică Iorgovan, poporul român (pe vremea aprobării Constituției referendumul era referendum, cu 50% electorat) nu s-au gândit la asemenea năstrușnicii.
No comments:
Post a Comment
Friendly comments welcome
Note: Only a member of this blog may post a comment.