Saturday, June 9, 2012

Mândră Corabia, Meşter Cârmaciul



Şi ce subliminal cânta...

Sunt mai multe corelaţii de nume în melodia asta foarte devreme în istoria comunismului în România, în care dacă vă amintiţi totul era planificat. Pe cât timp planificat? Asta încă nu ştim exact...



Dar ascultând am dat în alt subiect, mi se pare mie sau nu vocea Doinei sună ca un ... theremin iar basul şi schimbările de chei din cele două melodii sunt cam la fel?



http://en.wikipedia.org/wiki/Bashi-bazouk

"A bashi-bazouk or bashibazouk (Turkish başıbozuk, or delibaş, literally "damaged head", meaning "free headed", "leaderless", "disorderly") was an irregular soldier of the Ottoman army. They were particularly noted for their lack of discipline."

De ce: Când avea câţiva ani, destui ca să-mi amintesc, bunicul meu adoptiv din Storojineţ, "Buţu" (de la bunicuţu) Dumezeu să-l ierte, care vorbea 4 limbi, română, germană, rusă şi ucraineană şi a fost 6 ani în război, când de-o parte când de alta, imparţial ca tot românul, de câte ori eram obraznic aşa îmi spunea, başbuzuc. Termenul nu ştiu de ce mă ofensa foarte mult şi mi s-a săpat undeva într-o cale neuronală şi câteodată iese la suprafaţă, mai ales când citesc ştiri din România de azi şi nu numai.

No comments:

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.