Friday, May 10, 2024

1:05 PM In anticipation for precipitation. Eu am spus asta acum vreo lună, este unul din factori, singurul mod în care presiunea atmosferică și cea datorată precipitațiilor ar putea afecta declanșarea cutremurelor este modelul magmatic, renunțând la teoria plăcilor tectonice. Cutremurul se produce când magma îngheață pe un canal (la fel cu apa într-o sticlă în congelator) la creșterea ușoară a presiunii.

Dacă ar fi vorba de plăci tectonice, ar trebui să ploaie/ningă doar pe una din ele. La cutremurul din 4 martie a plouat în est, a căzut chiciură în vest în toată țara iar presiunea atmosferică a fost relativ ridicată, cu lună plină la apogeu.

Depinde de ce înțelegi prin cutremur. În general putem vorbi de cutremure peste 2.5 grade. În rest, magma mai poate să și bolborosească, să se miște pe canale subterane, cu degajare de gaze.

Dacă ar fi plăci tectonice, forma distribuției cutremurelor într-o zonă seismică nu ar fi un cilindru sau con ci a ar fi mai aproape de ceva rectangular.

Nu am timp acum, mă pregătesc să plec undeva, când mă întorc am să descarc de curiozitate date din Japonia și alte zone seismice, să vedem distribuția.

No comments:

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.