Lucian Blaga, 1964
Heavy all, the time, the step.
Heavy start and heavy stop.
Heavy dust and heavy air,
Hard on shoulder, hard to bear.
But the heaviest of all
Is the end of path, the fall.
Just to bring peace to my heart
Chirps she cricket in the the hearth:
Lighter than a life so harsh
It's the ash only the ash.
Thursday, June 23, 2016
Friday, June 17, 2016
Song In The Night
Lucian Blaga, 1961
Rocks in my way, always rocks.
No one shows me in the dark.
Up to you there’s not one rock
That still wants to be a rung.
There are rocks and only rocks.
On my wishful path at night,
Hard to please so hard to please
Is the God of rocks tonight.
Long is my way, hour’s high.
Praying God and keep on praying,
Moon to help me in the night
So i get to you my darling.
Thursday, June 2, 2016
Too Late In Paris
by Adrian Păunescu
When i traveled to Paris was late, and too old,
didn't have either luck, either call, either guts,
where i am, i wake up full of wish to take hold
and with painful legs stick myself to the grounds.
Not for me, not a bit of the post modern Hades
me in caves, just right now, i would only find room,
on a stone in a river i wish to set bed,
any travel to Paris seems now a no-won.
Are three quarters in ground those of my generation,
what to do me right here without any of them,
gloriously disabled, near you i should hasten,
and absurdly is calling the madness on drums.
When i traveled to Paris was late and too old
memory has been cleaned, there's a void in it
had been better to taste it when it was forbidden
but today i can't raise from the place where i sit.
And i miss of Brâncuşi, most of all, of Brâncuşi,
if i wasn't too late, just because of a bet,
could have roamed by his windows, or slept at his doors,
for his work could have been just a rock.
I was sentenced to be just Romanian, always,
so good night to the city of eternal light,
when i traveled to Paris was late and too old,
let's go home there's no reason to linger in sight,
too expensive for me to die here on the site.
When i traveled to Paris was late, and too old,
didn't have either luck, either call, either guts,
where i am, i wake up full of wish to take hold
and with painful legs stick myself to the grounds.
Not for me, not a bit of the post modern Hades
me in caves, just right now, i would only find room,
on a stone in a river i wish to set bed,
any travel to Paris seems now a no-won.
Are three quarters in ground those of my generation,
what to do me right here without any of them,
gloriously disabled, near you i should hasten,
and absurdly is calling the madness on drums.
When i traveled to Paris was late and too old
memory has been cleaned, there's a void in it
had been better to taste it when it was forbidden
but today i can't raise from the place where i sit.
And i miss of Brâncuşi, most of all, of Brâncuşi,
if i wasn't too late, just because of a bet,
could have roamed by his windows, or slept at his doors,
for his work could have been just a rock.
I was sentenced to be just Romanian, always,
so good night to the city of eternal light,
when i traveled to Paris was late and too old,
let's go home there's no reason to linger in sight,
too expensive for me to die here on the site.
Sunday, April 17, 2016
Adrian Sârbu, omul care a furat revoluția
Astăzi nu am putut sta liniștit dreq acasă și m-am dus la ocean. Cred că a fost cea mai nașpa ieșire la ocean din viața mea. Am condus în total 4 ore, 187 de mile, 300 km și am stat acolo doar o oră. 81 Farenheit, 27 C e destul de cald și a fost singura ocazie când vântul bătea dinspre uscat. Pe un lac lângă ocean la Tillamook Bay erau trei cu caiace și am impresia că dinspre ei venea un praf căci la un moment dat m-am simțit foarte iritat.
Când am plecat și am ajuns la bifurcația dintre 26 și 6, traficul era blocat spre Seaside. Am mers vreo 15 minute în direcția aceea după care m-am întors și am luat-o spre Tillamook. Se conducea haotic. Doi motocicliști m-au depășit în mare viteză pe un pod îngust. Numai faze din astea. Când am ajuns și m-am dat jos din mașină mi-a picat fisa. De câteva zile mă tot întrebam și azi m-am prins. Marian Munteanu e Adrian Sârbu.
Nu a fost Iliescu, Roman era real, dar regizorul a fost el, Adrian Sârbu. Stânga, cu capul în mijlocul hărții. Producătorul, Ronald Lauder, fiul lui Estee Lauder, patronul MediaPro, fost ambasador al SUA în Austria în 86-87.
În iunie și-a aranjat altfel barba și părul și s-a făcut Marian Munteanu.
Nasul, pare altfel fiindcă e dintr-un unghi "de dedesubt". În prima poză are capul înclinat iar unghiul e "de deasupra".
"Dacă mai era nevoie, reamintim că Marian Munteanua stat în comă timp de patru zile în 1990".
În comă 4 zile, data de pe poza AFP este 15/06.
http://www.reportervirtual.ro/2015/03/intrebarea-anului-la-realitatea-tv-realizator-catre-marian-munteanu-ati-fost-batut-in-piata-universitatii.html
https://www.google.com/search?q=rimmel&source=lnms&tbm=isch
Sunday, February 28, 2016
Newton, Olivia, John
Ok mi-a dispărut de pe fb o postare destul de recentă, în jur de acu o săptămână așa că o voi scrie din nou aici, probabil nu chiar cuvânt cu cuvânt cum a fost fiindcă nu am altă copie. (din istoria browser-ului am aflat data și ora când am postat, adică februarie, 24 ora 10 pm PDT (ora locală), adică 8 dimineață, februarie, 25 ora României.
Deci începeam cu întrebarea, ce-ar fi dacă Newton nu ne-a spus chiar tot ce i-a trecut sau picat în cap atunci. Și ca exemplu, o instalație care s-ar părea că nu respectă legea conservării momentului. Bine LOL pe vremea lui nu existau compresoare sau freon.
Deci voi recurge la descriere fiindcă nu am la îndemână și nu am mai folosit demult vreun program ca AutoCAD sau ceva asemănător.
Un tub de diametrul mare în care putem punem freon sub formă de gaz și în parale o țeavă de retur mult mai subțire unde vom avea freon lichid, amândouă legate la cele două capete. Într-unul din punctele de legătură instalăm un compresor ca cel de la un frigider iar la celălalt o supapă care să permită destinderea freonului lichid, de asemena exact ca la un frigider cu compresor. Deci practic instalația copiază design-ul unui frigider, dar cu un tub în loc de radiator, cu un circuit închis de freon unde într-un sens freonul va circula sub formă de gaz iar în sens opus sub formă de lichid. Pentru scopul demonstrației de mai jos vom neglija însă efectele termice.
Calculăm dimensiunile tubului, țevii, supapa și compresorul în așa fel încât după umplerea țevii cu freon lichid și a tubului cu freon gazos și pornirea pompei să avem aproximativ aceeași masă de freon (volumul va fi mult diferit) în tub (gaz) și în țeavă (lichid) și o circulație continuă.
La destinderea freonului prin supapă în tub freonul va căpăta viteze apropiate de cele ale sunetului, iar la comprimare la celălalt capăt viteza freonului lichid prin țeavă va fi mult mai mică. Însă după cum am spus mai sus, masele vor fi egale sau apropiate.
Deci ce se întâmplă cu diferența de moment între freonul gazos și cel lichid, dacă masele sunt aproximativ egale dar vitezele sunt atât de diferite?
În mod similar dacă realizăm un circuit electronic format dintr-un tub și o baterie. Pe porțiunea cu conductor și baterie curentul electric circulă cu viteze foarte mici. Dar între electrozi, în vid circulația curentului se plasează în 10% și mai mult din viteza luminii. Pe lângă un efect similar cu cel descris mai sus mai avem și creșterea masei prezisă de teoria relativății (și un mijloc practic de a o testa).
Viteza electronilor în funcție de diferența de potențial într-un tub vidat:
http://www.vias.org/basicradio/basic_radio_02_03.html
Și în funcție de curent într-un conductor:
"Therefore in this wire the electrons are flowing at the rate of −0.0000028 m/s."
https://en.wikipedia.org/wiki/Drift_velocity#Numerical_example
Și sursa mea de inspirație pentru a afla toate acestea
https://www.google.com/search?q=caduceus&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi2ioKf-prLAhVH02MKHftBCLIQ_AUIBygB&biw=1217&bih=625
Deci începeam cu întrebarea, ce-ar fi dacă Newton nu ne-a spus chiar tot ce i-a trecut sau picat în cap atunci. Și ca exemplu, o instalație care s-ar părea că nu respectă legea conservării momentului. Bine LOL pe vremea lui nu existau compresoare sau freon.
Deci voi recurge la descriere fiindcă nu am la îndemână și nu am mai folosit demult vreun program ca AutoCAD sau ceva asemănător.
Un tub de diametrul mare în care putem punem freon sub formă de gaz și în parale o țeavă de retur mult mai subțire unde vom avea freon lichid, amândouă legate la cele două capete. Într-unul din punctele de legătură instalăm un compresor ca cel de la un frigider iar la celălalt o supapă care să permită destinderea freonului lichid, de asemena exact ca la un frigider cu compresor. Deci practic instalația copiază design-ul unui frigider, dar cu un tub în loc de radiator, cu un circuit închis de freon unde într-un sens freonul va circula sub formă de gaz iar în sens opus sub formă de lichid. Pentru scopul demonstrației de mai jos vom neglija însă efectele termice.
Calculăm dimensiunile tubului, țevii, supapa și compresorul în așa fel încât după umplerea țevii cu freon lichid și a tubului cu freon gazos și pornirea pompei să avem aproximativ aceeași masă de freon (volumul va fi mult diferit) în tub (gaz) și în țeavă (lichid) și o circulație continuă.
La destinderea freonului prin supapă în tub freonul va căpăta viteze apropiate de cele ale sunetului, iar la comprimare la celălalt capăt viteza freonului lichid prin țeavă va fi mult mai mică. Însă după cum am spus mai sus, masele vor fi egale sau apropiate.
Deci ce se întâmplă cu diferența de moment între freonul gazos și cel lichid, dacă masele sunt aproximativ egale dar vitezele sunt atât de diferite?
În mod similar dacă realizăm un circuit electronic format dintr-un tub și o baterie. Pe porțiunea cu conductor și baterie curentul electric circulă cu viteze foarte mici. Dar între electrozi, în vid circulația curentului se plasează în 10% și mai mult din viteza luminii. Pe lângă un efect similar cu cel descris mai sus mai avem și creșterea masei prezisă de teoria relativății (și un mijloc practic de a o testa).
Viteza electronilor în funcție de diferența de potențial într-un tub vidat:
http://www.vias.org/basicradio/basic_radio_02_03.html
Și în funcție de curent într-un conductor:
"Therefore in this wire the electrons are flowing at the rate of −0.0000028 m/s."
https://en.wikipedia.org/wiki/Drift_velocity#Numerical_example
Și sursa mea de inspirație pentru a afla toate acestea
https://www.google.com/search?q=caduceus&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi2ioKf-prLAhVH02MKHftBCLIQ_AUIBygB&biw=1217&bih=625