Încă jumătate de oră în labirinturile kafkiene ale site-ul Camerei Deputaților și Senatului și în hățișurile luptei intestine inter-partinice pe urma legilor și ordonanțelor în legătură cu dublarea alocației. Între timp pasărea Spin a început să cânte și-a intrat în drepturi vestind primăvara, vara, nu știu, va vesti câteva luni de acum înainte, ceea ce face aproape imposibil să mă gândesc la ceva.
Anul trecut pe 19 decembrie Parlamentul a aprobat o lege care a fost promulgată de Iohannis pe 14 ianuarie. În aceeași zi a fost introdus la Camera Deputaților proiectul Legii Bugetului de Stat pe 2020 al Guvernului Orban. În anexa 3, punctul 20 putem vedea bugetul Ministerului Muncii, ca parte integrantă din Bugetul de Stat. La pagina 32 la "Asistența sociala pentru familie și copii" este prevăzută suma de 12.938.206.000 lei. Dacă împărțim această sumă la 3,6 milioane de copii (câți sunt în România sub 18 ani, conform Strategiei Bugetare Fiscale a Guvernului) și la 12 luni aflăm exact suma de 300 de lei. De remarcat, din aceeași pagină 32, că o sumă asemănătoare a fost alocată și "preliminată" pe 2019, deși alocațiile au fost 150 de lei, începând din martie.
Ok, a dat norocul peste mine și pasărea Spin a încetat. Deși au trecut atâția ani de când o aud, nu reușesc să-mi amintesc dacă anii trecuți a început progresiv, câte jumătate de oră pe zi și a ajuns la peste 8 ore când s-a încălzit mai bine (de fapt erau cam 2-3 grade C și întunerec când a început).
Înapoi în labirint. Pe 16 ianuarie vine Orban și trântește o ordonanță pentru a încerca să amâne aplicarea acestei legi, și vă las pe dvs. să trageți concluziile în legătură cu scopul acestei ordonanțe. (Continuarea genocidului împotriva poporului român și implementarea "viziunii" conducătorilor României, de pe aceeași pagină 157 din Strategie prin reducerea populației prin descurajarea nașterilor). Aflăm textul acestei ordonanțe din link-ul de pe fișa actului pe pagina Senatului (Apăsați pe L2/2020).
Ordonanța începe cu argumentul "Având în vedere necesitatea încadrării in limita de deficit bugetar, instituita
prin reglementari europene (Sistemului European de Conturi - deficit ESA), care nu
trebuie sa depășească 3% din PIB"
Cu toate acestea în aceeași Strategie amintită mai sus (la pagina 7 din pdf) este scris că deficitul în anul 2020 va fi 3,39%. Nu pot să nu spun aici că din calculele mele folosind datele din Legile Bugetului, deficitul depășește 5%. Însă datele din aceste anexe sunt aberante, cu niște cheltuieli fantastice la unele ministere (Agricultură, Transporturi, Muncii, altele) totalizând sute de miliarde care nu știe nimeni unde se duc.
Aflu acum că nu pot pune link la o pagină de pe site-ul Senatului cu procesul legislativ al unei legi. Singurul mod e să apăsați pe L2/2020 care se află pe pagina deschisă de ultimul link de mai sus.
Ce se află mai interesant pe această pagină. Un termen pentru primarea raportului de la Comisia de Muncă. (Clic pe poză pentru a o mări).
Astăzi am reușit să aflu numărul Procesului Legislativ PL-x 10/2020 pentru aceeași lege care a ajuns, după ce a fost respinsă de Senat, în Camera Deputaților. Printr-o căutare google.
Legea se află în stadiul trimiterii la Comisia Pentru Muncă. De data asta nu avem nici un termen. De aceea legea se află pe ordinea de zi a Camerei Deputaților de cel puțin 2 zile (am văzut-o și ieri). Se așteaptă acel raport.
Cel puțin pentru mine aici la capătul lumii pagina cu ordinea de zi a Camerei Deputaților îmi intră foarte greu. De aceea am încărcat versiunea pdf a ordinii de zi pe contul meu gratuit de google.
Iată cum arată raportul pentru legea precedentă, pe care Orban a încercat s-o amâne prin Ordonanța 2/2020. Probabil similar ca nivel de complexitate cu raportul pe care Camera Deputaților îl așteaptă în fiecare zi cu legea pe ordinea de zi. Zilele astea, cândva, vom vedea pentru ce așteaptă 3,6 milioane de copii.
No comments:
Post a Comment
Friendly comments welcome
Note: Only a member of this blog may post a comment.