Ok m-am hotărât să nu mai scriu ce mi s-a întâmplat în parc înainte și după, devine plictisitor și pentru mine și pentru cei care citesc dar am venit acasă și am pus iar un video și m-a lovit iar nevoia de a scrie.
Deci. M-am dus să-mi iau frumusețea de camionetă din 98 din parcarea de lângă stradă, la 5-10 minute de mers de aici. Resetasem ieri computerul (poți să-l resetezi prin deconectarea bateriei, ștergerea codurilor de eroare cu ajutorul unui conector blue tooth de vreo 3 dolari și o aplicație gratuită, Torque Lite (pe care am plătit-o odată, dar am resetat tableta și nu mai merge), cu care poți citi și senzorii, etc.). Am vrut să-l resetez azi din nou dar am uitat și l-am pornit.
Ce se întâmplă. De câte ori resetezi computerul la mașinile mai noi de 96, motorul iese din funcționarea pe buclă închisă (closed loop, optimizat) și intră într-un mod generic (open loop) și începe să facă niște teste de senzori perioadă în care nu scoate coduri de eroare. Dacă trec toate testele, intră pe closed loop și începe învățarea stilului de conducere pentru a optimiza consumul și emisiile.
Rezistența de încălzire de la al doilea senzor de oxigen (ăla de după catalizator, cu 5 fire). Se rezolvă cu o pornire la rece (temperatura lichidului de răcire să fie cam aceeași cu cea a aerului și mai mare de 4 grade Celsius, deci după o noapte, dar se prea poate iarna. Adică se poate dacă prinzi o dimineață peste 4 grade sau 40 Farenheit). Al meu l-am schimbat aiurea acum doi ani fiindcă nu știam chestia. Dacă trece, face și testul senzorului însuși în vreo câteva minute de mers sub 40 la oră combinat cu ralanti. Apoi supapa de recirculare eșapament EGR (pentru răcirea amestecului, se recirculeaza o mică parte din gaze de eșapament în galeria de emisie, care micșorează temperatura și practic crește cifra octanică printr-o supapă comandată de computer, a nu se confunda cu supapa de recirculare pentru aerisire, PCV). Și aceea era schimbată, dar a fost într-adevăr defectă. Pentru aia trebuie să mergi vreo 5 minute peste 90 la oră cu viteză constantă. Deci trecusem toate testele și m-am dus la stația de testare care era închisă. Luni, uitasem.
Am emoții fiindcă dacă nu trece, trebuie să schimb iar catalizatorul pe care l-am schimbat deja de 3 ori, fiindcă tot așa nu am știut chestia și am pus catalizatoare ieftine, care nu au cantitatea de ceramică necesară și se duc după vreun an (un catalizator bun nu are cum să fie sub vreo 500 de dolari și de obicei trebuie să iei unul original). Dar cum s-a stricat și ăla. Într-un an pe 3 iulie (2010) am mers undeva și când am venit acasă pe drum mașina a început să facă un zgomot foarte nașpa, ca de pietre care se rostogolesc, de fapt se spărsese blocul de ceramică din catalizator, care e o chestie rară. Chevrolet S10 este un tip de Chevrolet făcut de GM în colaborare cu Isuzu care au și ei unul identic care se numește Isuzu Hombre.
M-am întors și am intrat puțin în parc. Adică pe strada de pe lângă, cum merg eu mai recent, din cauza prafului de piatră de pe alei unde au turnat pietriș care se macină și se face praf foarte nașpa. Am mers eu vreo 10 minute și am dat de un nor de fum. Foarte subtil, fin, cum zice Angela. Cel mai probabil cocaină, care seamănă mult cu fumul de vegetație. De fapt, e tot o plantă și aia. Mă gândeam iar, cum m-am mai gândit, dacă nu cumva Gingis Han nu a folosit asta ca pe o tactică de luptă. Adică iei niște provizii de ceva plante de care lumea în Europa nu a auzit și niște meseriași care știu cum bate vântul, trimiți doi din ăia care fac unul două focuri din direcția vântului lângă tabăra sau satul pe care vrei să-l iei. Oamenii din tabără sau sat simt puțin miros de fum, dar nu știu ce e și într-o oră două devin happy, încep să facă tot felul de chestii, după care vii și-i iei cu pierderi minime. Astfel a luat el Asia și o parte din Europă, pe care însă nu a putut s-o țină, fiindcă habar nu avea de cultura și mai ales religia locală.
Nu mult fum, dar m-am întors. Eram puțin happy dar nu prea. La ieșirea din parcare prima fază. Se bagă o tipă în față (aici sunt foarte puțin pietoni) să treacă pe trecere.
Dar în intersecția următoare și singura până acasă, la 7-11. Se face verde, pornesc încet și semnalizez stânga, vine un tip din parcarea din față de la 7-11 spre mine, îl las să treacă înaintea lui pe lângă mine (aveam semn să cedez dacă fac la stânga), mai iese unul și face la dreapta, îl las să treacă și pe acela, fac stânga și în ultimele secunde de verde apare și un pieton întârziat care trece strada de la stânga, pe care nu-l văzusem din cauza celorlalte două faze, la care frânez. Un tip roșcat cu barbă destul de lungă. Vin acasă, încerc să mă relaxez, pun un video, îl văd pe tip, singura diferență e că avea barba mai lungă decât în video. Și apropo e prima dată când mi-am dat seama că tipul are barbă roșie fază la care îmi vin în minte versurile "woke up to a red parade and refused to make amends".
No comments:
Post a Comment
Friendly comments welcome
Note: Only a member of this blog may post a comment.