Tuesday, February 23, 2021

O întâmplare tristă din Sadova. Mai multe. Viața mea

Fiind băiet normal păduri cutreieram, fiind născut la munte. Nu singur ci cu vecinul și prietenul meu de-o viață Mihai, care se pare acum că era biologic cu 2 ani mai mic ca mine. Și părea. Am undeva o poză din clasa a II-a cred, eu eram vizibil cel mai înalt din clasă. Cu timpul totuși, ciudat, pe la sfârștiul liceului, pe care eu l-am făcut la Iași, am ajuns la aceeași înălțime. Într-una din vacanțele de vară din liceu chiar am avut un job împreună cu el. Pădurarul de la Ocolul Silvic Sadova ne-a dat două ciocane de marcat și mergeam împreună prin pădure și marcam copacii căzuți sau înclinați pentru a putea fi recoltați, având semnul pe ei. Astăzi de fiecare dată când îl văd/aud pe Mircea Baniciu mi se pare că-i el, mai ales după accent. Al treilea din stânga sus.

Mai era la câteva case distanță o familie, unde mama fiind adolescentă a luat lecții de croitorie. S-a oprit la cusut butoniere. Dar îmi amintesc că de multe ori începea să cânte în stil... operatic. Odată sau de mai multe ori chiar mi-a explicat ce înseamnă soprană, alto, etc.. Când mergeam la pian, în perioada 5-7 ani (tata a lucrat ceva pentru o doamnă, Redlove, din centru, care era profesoară de pian și în loc de plată, ea mi-a dat lecții, care au încetat în momentul în care ea mi-a spus că îmi trebuie pian acasă, au fost discuții dar pur și simplu nu era loc în casa acea mică unde locuiam 8 persoane în 4 camere de 4x4 metri), de multe ori îmi termina ea temele pentru acasă, care erau transcrieri de note pe portativ. Doamna respectivă, nașa, care m-a și botezat, avea doi copii, mai mari ca mine, din care el seamănă cu basistul de la Phoenix (al doilea din dreapta). În poza asta, Baniciu, centru, pare cocoțat pe ceva pentru a arăta mai înalt.
Îmi amintesc foarte vag că mama mi-a spus că de la ea a învățat chestiile alea.

Mai era, la vreo 10 minute de mers distanță, o fetiță, pe care o vedeam de multe ori în fața casei, singură, tăcută, introvertită. Nu mi-o amintesc de la școală sau din alte părți.

Cu timpul însă am crescut toți și lucrurile s-au schimbat.

Cam în aceeași zonă unde am marcat copaci, în altă vacanță, sau poate aceeași, am fost împreună cu el, ea, alții, la o cabană. Unde am băut și m-am îmbătat normal.

În ziua aceea Mihai care avea un control destul de mare asupra mea, (deși biologic mai mic), m-a trimis la tipa aia s-o cer de la taică-su să mergem într-o drumeție "fiindcă nu o lasă cu mine". La cabana Trei Movile care acum cred se cheamă Haihui. Soare, peisaj superb, de rai (asta o știu de mult mai recent, atunci mă plictisea), am mers acolo și ne-am pus normal pe băute. Chiar în curtea din poză cred, la o masă de lemn. Vodcă cristal. Mihai stătea în capul mesei, eu în dreapta lui, tipa mai încolo. La un moment dat l-am surprins cu coada ochilui pe Mihai că își scutură țigara în paharul meu. Nu am zis nimic fiindcă am fost curios să văd ce urmărește. Deci am băut în continuare dar curiozitatea mea s-a transformat într-o amorțeală și lipsă de judecată totală. Nu am mai avut control deplin asupra mea în ceea ce urmează. M-am culcat cred pe jos și m-am trezit singur. Sau am plecat toți acasă și am rămas în urmă. La un moment dat, am văzut o cocioabă din bârne și am mers la ușă și m-am uitat pe o crăpătură și i-am văzut pe amândoi în pat, dezbrăcați. Am urcat pe acoperiș, am coborât înăuntru și stăteam și mă uitam la ei. Nu îmi acordau nici o atenție, deci am plecat. Cu gândul să merg să-i spun lui taică-su toată faza. Numai că pe drum cred am adormit iar, sau am panicat gândindu-mă că sunt prea beat să mai ajung undeva. Nu am avut curaj să merg la taică-su, când am fost treaz.

Nu-mi amintesc dacă a fost înainte sau după faza cu revelionul, care l-am petrecut tot la Mihai, împreună tot cu tipa aia. Ea părea cumva atașată de mine. S-a întâmplat ceva. Tot așa, băusem, am ridicat-o în brațe și a avut o "wardrobe malfunction". Cam ușor mi s-a părut mie. Dar ea s-a supărat foarte tare și mi-a zis s-o duc acasă. Și asta a fost ultima dată când am văzut-o sau am vorbit cu ea.

Alt revelion, tot la Mihai 81/82, cu un tip care semăna cu Serghei Mizil, adus de un fost coleg de clasa a III și cu o tipă care semăna cu Daniela Vlădescu.

No comments:

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.