3:05 Under an inconspicuous and cheerful title, a ton of anti-christian and anti-semitic subliminals. Shower, straws, bonobos which are very sexual and "curious" little creatures "who like surprises" (like in a shower?) and i could count many others. One is sitting on some sort of box that says Bug_att_i.
Curiously enough, the author has a Slavic and Jewish name. Like in the case of many "Romanian" "journalists" can't find the age so i can't look in the list of Hungarian writers and actors. Nevermind he just "edited" the article, the author is another news agency. She doesn't seem authentic German to me (split chin), but honestly even if i knew her age i don't have the time and she could also be a photographer in Hungary, not an actress.
Personally i don't think this is technically possible especially for a drunk guy as it would be very messy at least to say, would have needed to take a shower and change clothes after, not hide in straws.
Like for many other items such as "frigider" that comes from Frigidaire (frigid air), in Romanian the word "drujba" meaning friendship in Russian (like in the title of this blog) became common word for chainsaw as Drujba was the only brand (of chainsaws) sold in there for a long time.
3:57 I thought i was out of the woods with the stinking closet, i unplugged the UV and after about 10 hours it started to stink again though maybe not as much as before. Aired the room for half hour, put some essential oil on top of the filter, restarted the UV lamp inside the closet. BTW the first drink of water yesterday at Chinook Winds from a self-serve soda machine tasted like medicine.
4:13 Pentru a schimba subiectul de la darea de seamă asupra cheltuielilor bugetare. Iar schimbă ăștia definițiile, iar scapă (pe) unii. Aceasta ar fi a 3-a schimbare de care știu eu. 2016, 2018, 2022. Lăsați-o cu abuzul în serviciu și inculpați pe infracțiuni clasice (furt, delapidare (embezzlement)) ale căror definiție nu se va schimba niciodată. De data asta prin proiect de lege.
Asta însă nu ne poate face să uităm abuzul de ordonanțe al Guvernului care este tot un abuz în serviciu (colectiv). Procuror șef?
Unul din motivele pentru care Constituția interzice Guvernului de a da ordonanțe în domeniul justiției, o instituție fundamentală a statului, ca de exemplu modificarea Codului Penal.
Ordonanțele sunt acte legislative, la fel ca și legile emise de Parlament care după 60 de zile sau mai repede, devin și ele legi.
Ordonanțele (simple) sunt limitate de legea de abilitare (anuală), ele se pot da numai pe anumite domenii stabilite în această lege și numai când nu fac obiectul legilor organice (se votează cu majoritatea celor prezenți).
Ordonanțele de Urgență se pot da în orice domeniu, limitat doar de acest paragraf din Constituție, pot face obiectul legilor organice (cu majoritatea numărului total de parlamentari) însă trebuie justificată urgența.
Ordonanțele sunt supuse aprobării Parlamentului timp de 30 de zile de la depunere spre dezbatere pentru fiecare cameră a Parlamentului, timp în care iau deja efect. Chestia cea mai interesantă e că dacă Parlamentul nu se pronunță asupra unei ordonanțe în 30 + 30 de zile, ea este adoptată și nu respinsă.
Dar cum poți să mai oprești o ordonanță după 60 de zile când ea a modificat de exemplu Codul Penal care modificare a fost aplicată între timp în instanțe, fără să discriminezi (lex mitior)? Acesta ar fi alt motiv pentru care Guvernul nu ar trebuie să modifice Codul Penal prin ordonanțe.
Prin Constituție, Guvernului i s-a delegat această atribuție de a emite acte legislative care poate fi folosită de exemplu în timpul vacanței parlamentare și în cazuri extraordinare. Cu timpul s-a ajuns însă la o competiție legislativă între Guvern și Parlament, practic Guvernul legiferează tot timpul, în aceeași măsură cu Parlamentul (fiindcă un număr mare de legi din cele aproape 400 emise de Parlament în 2022 sunt pentru aprobarea ordonanțelor), ceea ce este profund anormal pentru că încalcă principiul înscris în Constituție a separației celor 3 puteri în stat (legislativă - Parlament, executivă - Guvern, judecătorească - instanțe).
Deși ordonanțele în mare măsură sunt aprobate până la urmă prin legi, sunt două diferențe. O ordonanță de urgență (și acestea sunt majoritatea) intră în vigoare imediat și de cele mai multe ori este imposibil să o oprești în Parlament după ce și-a făcut efectul. Ordonanțele de urgență nu se dezbat în Parlament decât după ce și-au făcut efectul și înainte doar în ședințe de Guvern (dacă).
Opriți abuzul ordonanțelor și a ordonanțelor de urgență care nu pot fi justificate ca fiind urgențe, conform Constituției. Cine o poate face? Da bineînțeles, CCR (Curtea Constituțională, care judecă legile ca fiind sau nu conform Constituției), dar cine o sesizează?
Situația este de o asemenea notorietate încât este imposibil ca CCR să nu știe.
11:56 Între timp au venit cu faza asta ca să mă prindă în offside. Un OUG "bun" și nu prea pentru niște amărâți de pensionari.