Saturday, May 21, 2022

Kaly Yuga

De ce a ales faimosul istoric al religiilor să ne spună o poveste care unii o consideră ușor autobiografică, cu o damzelă grăsuță cu nume de Buddha care transpiră în căldurile din Calcutta (acum iarăși Kolkata), orașul zeiței Kali din India de Nord Est (care nouă românilor ne-a dăruit secuii sau clanul lui Buddha), unde zeița cea mai tare este Kali, făceți-mă să înțeleg. Că despre firul cu eterna întoarcere, care străbate toate scrierile sale, cred că am o idee de unde a luat-o.
V-ați întrebat vreodată de ce deitățile indiene, inclusiv Kali, zeița timpului (cuvântul australian pentru boomerang este kylie, care aruncat asupra unei ținte în mișcare înseamnă un rendez- vous cu moartea într-un timp viitor), a distrugerii și a morții este reprezentată cu mai multe brațe, la fel ca și Victoria Pavuk în vide-ul Shake it up? Ei bine și eu m-am întrebat dar cred că am găsit și un răspuns.

Dansatorii din Noua Zeelandă, când execută dansul haka, cei din rândul I acoperă pe cei din celelalte rânduri, din care se văd brațele mișcând.
Iar satârul scurt din mâna zeiței la fel ca și zvastica pot să reprezinte de fapt un boomerang. Însă modul preferat de ucidere al zeiței este prin sufocare, cu praf sau alte metode asupra căilor respiratorii, care praf poate provoca o iritare și constipație cronică, iar la sfârșit, cancer al colonului.

No comments:

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.