Monday, June 24, 2024

June 24

10 AM Insitutul Meteorologic din România, o bătaie de joc, ca orice altceva. M-am uitat acum la presiunea barometrică dintr-o localitate apropiată de unde s-a produs cutremul (ieri nu am fost pe fază, sorry). 824 este mai scăzută decât cea mai scăzută presiune înregistrată vreodată.

Iată un exemplu despre ce aș fi vrut să găsesc. Bine nici la ei nu sunt date complete, Santa Monica e destul de departe de Los Angeles.

Cu un timp în urmă, mai bine de o lună (Aprilie, 11) am corespondat cu ei și le-am cerut date istorice despre presiunea atmosferică și ce credeți că au făcut. Mi-au cerut bani, nu știu, ceva 4 cenți pe număr. Până la urmă am fost de acord și am specificat intervalele, dar nu mi-au mai răspuns. Însă acum încep să înțeleg de ce. Probabil datele sunt eronate, nu se corelează una cu alta și lipsesc în multe locuri.  Când au văzut că sunt serios, pur și simplu au întrerupt contactul. 

Astăzi însă până și USGS a luat-o razna. Cutremurul produs ieri dimineața în România nu există în baza lor de date. Sau a fost înregistrat greșit de Institutul de Fizică a Pământului. Un cutremur de 3.6 se simte ca o legănare de o secundă două, dar numai în apropierea epicentrului. Fiind o scară logaritmică în baza 10, un cutremur de 4.6 grade este de zece ori mai puternic, etc..

No comments:

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.