Thursday, January 26, 2017

Despre secui

Momentul 89 a fost condus și sub influența și intervenția directă a Bisericii Catolice. A fost bine, a fost rău, istoria o va spune. Popoarele nu au avut de ales când au intrat în comunism și se pare că nu au avut mult de ales asupra modului cum au ieșit de acolo.

Este cunoscut faptul că Papa Ioan Paul al II-lea a fost întâi episcop în Polonia când a fost ales în 1978 pe timpul existenței blocului comunist, numele Varșovia, capitala Poloniei, fiind cuprins în numele pactului militar al blocului de est.

Este foarte greu de sintetizat în câteva rânduri istoria post comunistă a României dar în principal putem să înțelegem că țara a fost preluată de o influență internațională cu o dominantă catolică, cu puțin control autohton, maghiarii jucând un rol important și nu vorbesc aici de rolul declarat de partidul lor UDMR care a fost mereu prezent în Parlamentul României, ca diversiune. Toată industria fost comunistă, care era tehnologizată la nivel aproape mondial în 89 a fost distrusă, o mare parte a populației forțată să emigreze in Europa de vest ca urmare a condițiilor economice create iar viața politică, socială și culturală din România a fost controlată de această influență. Practic efectele acestei influențe post 89 se pot asemăna cu efectele unui război, dacă numai prin numărul de emigranți care constituie acum jumătate din forța de muncă activă a României.

România nu mai poate tolera mult această situație fără consecințe grave pe termen lung asupra identității și integrității ei care deja se fac simțite.

Maghiarii, o alianță de triburi războinice au apărut în Europa în jurul anului 862, cu un nucleu provenind cel mai probabil dintr-o populație războinică din Nepal, cu care au încă au în comun numele și peste 15% din cuvintele din limba lor.

În anul 800 Charlemagne a devenit primul împărat în Europa la 300 de ani de la ultimul împărat al vreunui Imperiu Roman de Apus. Imperiul său s-a numit Sfântul Imperiu Roman și era compus din teritoriile de azi ale Franței, Austriei, Germaniei și țărilor de jos. El a fost urmat de mai mulți împărați din care Berengar și Oto I.

Probabil atrași de bogățiile din Europa și de aurul din Dacia, în timpul călătoriilor lor din Nepal spre Europa pe drumul mătăsii unde probabil au servit ca și gardieni angajați de chinezi, maghiarii au intrat și într-o confederație turcă, ceea ce explică componenta turcă din limba lor, unindu-se cu triburi de origine turcă din Kaganatul Kazar, din destrămarea căruia provin strămoșii ipotetici ai evreilor est europeni de azi iar apoi au fost și aliați ai imperiului Bizantin. Însă parte din aceste ipoteze nu sunt confirmate și putem crede orice despre acea perioadă.

Ce se spune în Wikipedia și probabil scris de ei înșiși este că în momentul succesiunii conducătorului Geza în 977 ei erau formați din cel puțin 7 triburi din care unele puteau fi de naționalități diferite.

În urma înfrângerii suferită în anul 955 în fața împăratului Oto I al Sfântului Imperiu Roman la bătălia de la Augsburg, după 55 de ani de incursiuni în vest urmată și de înfrângerea din 970 împreună cu aliații în fața bizantinilor după incursiunile lor din est maghiarii au devenit deschiși la negocieri și au fost creștinați (catolic), s-au oprit din incursiuni și au fost așezați în teritoriul lor de astăzi la estul Sfântului Imperiu pe care l-au hărțuit înainte timp de 55 de ani, ca stăpânitori ai populației țărănești locale, parte din înțelegere fiind probabil apărarea imperiului de alți posibili invadatori.

Această apărare se putea face ușor însă numai pe linia Munților Carpați mai la est iar ei au dorit probabil apropierea de Sfântul Imperiul Roman pentru a beneficia de vecinătatea cu vestul mai avansat.

Datorită probabil populației inițiale puțin numeroase, mai ales în urma pierderilor mari din ultimele două bătălii, unele triburi au trebuit să se sacrifice și să se mute mai la est în Carpați pentru a apăra granița mai ușor în munți și aceasta este una din ipotezele existenței secuilor de azi.

Datorită forței lor militare, confirmată de lista bătăliilor dintr-un link de mai jos în timpul incursiunilor în Europa în secolele 9 și 10, maghiarii au putut să controleze ușor populația țărănească rămasă în acea zonă după evacuarea romanilor și care a supraviețuit sute de ani trecerii multor triburi puțin numeroase dar care au lăsat urme notabile în istorie ca bătălii, cu timpul ei devenind o elită sau nobilime mereu diferită ca naționalitate de țărănimea locală care a devenit în timp dependentă de glie (iobagi - serfs), o formă de semi-sclavie, după moda central-europeană medievală.

În anul 977 a avut loc o răscoală intertribală condusă de fiul mai vârstnic al conducătorului maghiar Geza. Nu știu dacă acela a fost momentul când unele din cele 7 triburi s-au separat o parte ajungând în Ținutul Secuiesc de astăzi, aceasta fiind o a doua ipoteză a existenței secuilor. Ce știu, din analiza steagului Ținutului Secuiesc și din ce se spune despre limba lor este că ei au sunt o populație de origine turcă, poate diferită de cea de originea ipotetică amestecat nepaleză a maghiarilor.

O a treia ipoteză care poate fi combinată cu primele în diverse feluri este că ei au dorit să stăpânească, în urma înțelegerii cu Sfântul Imperiu, un teritoriu mult mai mare decât le permitea populația de 7 triburi neomogene etnic. Astfel ei s-au înțeles cu Sfântul Imperiu și s-au așezat la est, în Câmpia Panonică trimițând poate unele din triburi poate pe cele de origine ne-maghiară spre est, în Munții Carpați să facă treaba principală din înțelegere, adică apărarea graniței lor și implicit a Sfântului Imperiu, cuprinzând la mijloc populația autohtonă română care a devenit captivă (iobagi sau semi-sclavi) și furnizori de bunuri agricole și acceptând din partea Imperiului o populație germană în zona de curbură a munților, care furniza produse meșteșugărești și apăra zona respectivă, fapte confirmate în documentul lăsat de istorie al Pactului sau Unirii celor Trei Națiuni dintr-un link mai jos, semnat după o perioadă de sute de ani de separare geografică când secuii au evoluat deja într-o naționalitate sau _națiune_ distinctă.

Este însă posibil ca secuii să fi apărut dintr-o altă migrație decât a maghiarilor și  maghiarii s-au aliat cu ei pentru a-și extinde micul lor imperiu multinațional de la est de Sfântul Imperiu Roman prinzând la mijloc pe români, secuii fiind așezați pe linia Munților Carpați (și ca populație mică și izolată în comparație cu românii și probabil înrudiți etnic, semi-maghiarizați cândva în cei 600 de ani de la semnarea pactului Unirii Celor trei Națiuni prezentat într-un link de mai jos când ei au conviețuit în anumite perioade în același stat).

Românii au fost mereu prezenți în zona geografică a României de azi însă datorită repetatelor invazii nu au avut parte de stabilitate în timp pentru a se dezvolta. Din acest motiv de-a lungul secolelor de după retragerea romană invadatorii în goana lor după bogățiile Europei treceau mereu peste ei. Această situație nu putea să le placă unora care doreau crearea unui mare imperiu în Europa centrală și ar fi preferat o înțelegere cu oricine care putea să apere granița ceea ce probabil s-a întâmplat în cazul maghiarilor războinici veniți din estul îndepărtat.

Analiza limbii române moderne demonstrează, pe lângă o componentă latină veche, influențată de multe neologisme mai recente din limbi ca franceza, o componentă și mai veche probabil provenind probabil din limba localnică pre-romană, care pare a fi foarte apropiată de limba sanscrită încă în folosință în câteva zone restrânse în lume, care sanscrită, conform unor ipoteze poate fi apropiată de ipotetica limbă proto-indo-europeană, conform teoriei lingvistice indo-europene acceptată dar neaplicată. Există în dicționarele curente ale limbii române un mare număr de cuvinte de etimologie necunoscută precum o și mai mare parte de cuvinte de etimologie greșită latină sau slavă care se potrivesc mai bine unei etimologii sanscrite.

Este imposibil ca romanii să nu fi documentat șederea lor în Dacia și ce s-a întâmplat acolo după. Însă datorită faptului că maghiarii au devenit catolici și au rămas așa până în zilele noastre Roma nu va pune însă la dispoziție niciodată arhivele referitoare la Dacia pe timpul lor, sau ce s-a întâmplat în Dacia după plecarea lor și după venirea maghiarilor și în general orice arhivă care ar fi defavorabilă catolicilor.

Nu ar fi primul caz în lume când Biserica Catolică a ales să aleagă ca prioritate politica lor religioasă în locul celei a adevărului.

Naționalitatea distinctă a secuilor este confirmată definitiv de documentul care este cunoscut din istorie ca și Unio Trio Nationum sau Uniunea Celor Trei Națiuni, care este o înțelegere semnată în 1438 și confirmă chiar după nume existența a 3 națiuni diferite, maghiarii, germanii și secuii care au semnat un tratat. Din acest tratat care a fost semnat ca urmare a unei răscoale a populație autohtone românești lipsește ca semnatar chiar populația majoritară de români prinsă la mijlocul celo trei națiuni semnatare.

Nu știu exact de când au fost maghiarii separați de secui sau dacă au fost vreodată împreună înainte de acest tratat. După această unire populația catolică a maghiarilor a continuat sau început maghiarizarea secuilor și a ceangăilor și a început pe cea a românilor ortodoxi, prin crearea Bisericii Române Ortodoxe Unite cu Roma, un hibrid ortodox/catolic iar despre ceangăi, e posibil ca ei să fie chiar un fost avanpost de chinezi rămași după încetarea comerțului pe drumul mătăsii, pe toate perioadele existenței unui stat comun intermitent de după tratat care însă maghiarizare nu a fost niciodată terminată. Avem ca dovadă existența pe steagul secuilor a unor simboluri diferite de cele catolice și maghiare iar în cazul ceangăilor incompatibilitatea limbii lor cu cea maghiară.

"The 11th-century chronicle, and Anonymus as well as later chroniclers who drew selectively on this source, are unanimous in maintaining that when the Hungarians arrived in the Carpathian Basin, they encountered Székelys, the descendants of Attila's Huns. All through the Middle Ages, references to the Székelys identify them as a distinct ethnic group (natio Siculica) related to the Hungarians."

În SUA este cunoscută influența maghiară (magyars în engleză) asupra culturii americane unde sunt cunoscuți ca Hungarians. După primul război mondial mulți din nobilii maghiari bogați sau intelectuali au emigrat în SUA aducând împreună cu ei averile, cultura și persistența maghiară. Începând cu Joseph Pulitzer, Zsa Zsa Gabor, Edward Teller, John von Neumann, Andy Grove (Grof) și terminând cu George Soros există o listă lungă de nume din viața socială, culturală și economică a SUA în secolul XX. De notat că unii maghiari importanți sunt membri ai Bisericii Scientologice care a fost implicată în acțiuni directe împotriva statului american.

https://en.wikipedia.org/wiki/Magars

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Lechfeld_(955)

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Arcadiopolis_(970)

https://en.wikipedia.org/wiki/Hungarian_invasions_of_Europe#Timeline_of_the_Hungarian_invasions

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Hungary#Early_history

https://en.wikipedia.org/wiki/Unio_Trium_Nationum

https://en.wikipedia.org/wiki/Serfdom

http://mek.oszk.hu/03400/03407/html/71.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Hungarian_Americans

https://www.google.com/search?q=magyarorszag

Thursday, January 19, 2017

Două probleme legislative


Angajarea răspunderii și ordonanțele


Am să pun mai jos link numai la Art.73 iar celelalte pot fi accesate mișcând roata mouse-ului nici o problemă.

Nu cred că cineva din România încă mai crede că dacă am dat copy and paste la 5 articole din Constituție am plagiat. De asemenea nu pot să îmi dau ca alții un doctorat fals în drept pentru că nu am nici o diplomă sau studiu în drept, însă mă enervează foarte mult chestiile și abuzurile de care auzim tot timpul din presă astea și am votat și eu Constituția din 92 care este doar puțin modificată de cea din 2003 normal fără să o citesc.

Deci. Angajarea răspunderii Guvernului este o formă prin care se forțează un proiect de lege împreună cu un vot de revalidare a Guvernului. Cum se face. Se duce Guvernul în Parlament cu un proiect și spune. Dacă nu votați acest proiect de lege noi plecăm. De obicei normal se face după înțelegeri prealabile și Parlamentul votează și Guvernul rămâne, cel puțin așa s-a întâmplat până acum. Normal votul trebuie să fie majoritate absolută adică trebuie să voteze cel puțin jumătate din numărul total de deputați la fel ca la o investire de guvern sau moțiune de cenzură, spre deosebire de majoritatea simplă cu care se votează legile "ordinare", unde trebuie trebuie să voteze doar jumătate din cei prezenți. Deci Guvernul poate să-și angajeze răspunderea și pe o lege organică. Buuuuuuun.

Care este diferența cu un proiect de lege normal. Păi în primul rând nu prea e timp de dezbateri publice și dezbateri în Parlament înainte de vot care de obicei pot să treneze. Se creează psihologic în media impresia unei crize și o atmosferă electorală. Dar cea mai mare diferență este cu reexaminarea. Dacă legea normală trebuie promulgată de Președinte, care are opțiunea de a o trimite înapoi în Parlament spre reexaminare cel puțin odată și/sau la CCR după cum i se pare, în cazul angajării răspunderii o eventuală cerere de reexaminare a legii se face în ședință comună pentru uniformitate cu votul pentru angajare fără posibilitatea constituțională explicită a Președintelui de a o trimite la CCR. Greșesc?

Apare aici un aspect juridic foarte interesant la aspectul retrimiterii la care m-am mai gândit dar nu m-am putut exprima ca să zic așa. Deci Președintele poate trimite înapoi în Parlament o lege spre re-examinare o singură dată spune Constituția. Dacă Parlamentul nu-i face nimic și o trimite iar Președintelui apare ca o inexistență a trimiterii pentru că nu s-a întâmplat nimic sau tot procesul trimiterii este un act juridic fără nici o consecință, deci este ca și cum n-ar fi trimis-o. Dreptul de trimitere spre reexaminare al Președintelui apare fără sens iar acțiunea Președintele apare ca și cum nu ar avea nici o consecință juridică deci Președintele nu ar avea nici o putere legislativă reală el fiind doar obligat să semneze legile chiar dacă nu sunt modificate de Parlament după o cerere de reexaminare. Eu nu cred că la asta s-a gândit legislatorul când a scris Constituția și cei care au votat-o la două referendumuri. Trimiterea în schimb la CCR o singură dată are sens chiar dacă CCR nu face modificările cerute de Președinte pentru că CCR nu a avut niciodată șansa de a se pronunța asupra acelei legi. 


Deci Parlamentul este obligat să-i facă cel puțin o modificare pentru a da sens acestui paragraf din Constituție, poate doar o virgulă. În acest caz însă nu mai este aceeași lege iar Președintele o poate trimite înapoi încă o dată, astfel încât avem un adevărat drept de veto constituțional al Președintelui României.

Iar trimiterea la CCR mai are altă semnificație. Odată respinsă cererea de examinare a Președintelui care face de obicei o listă de motive pentru cerere, iar CCR respinge orice modificare pe acele motive, CCR avizează întreaga lege și aici apare un aspect curios. Dacă o lege a fost examinată în urma cererii unui Președinte și aprobată de către CCR respingând motivele mai poate cineva să ceară vreodată CCR excepție de neconstituționalitate pe acele motive sau altele? Pe aceleași motive ar fi ca și cum o instanță s-ar pronunța de două ori pe același caz. Iar pretenția de a fi citit legea numai prin prisma motivelor invocate de Președinte iar mi se pare bizară. Nu poți să înțelegi niște paragrafe dintr-o lege dacă nu o citești toată. Trebuie să o citești toată pentru că pot fi mai târziu paragrafe care afectează paragrafele invocate în cererea de examinare. Poate aviza CCR o lege pe niște paragrafe ignorând altele ca mai târziu să le invalideze pretinzând că nu le-a văzut prima dată?
Ca să nu mai vorbesc de faptul și mai greu de înțeles că orice lege care trece prin Parlament este vizibilă CCR în toate fazele procesului ei legislativ.

Este adevărat că justiția funcționează pe bază de sesizări. Trebuie să meargă cineva la un judecător cu o cerere ca să înceapă un proces juridic iar în Parlament cu o inițiativă ca să înceapă un proces legislativ. Dar asta se întâmplă pentru că judecătorii nu au cum să știe ce se întâmplă în jurisdicția lor ca să mă exprim așa. (Deși sunt multe cazuri care apar în presă și este imposibil pentru judecători dar mai ales pentru procurori, adevărații avocați ai poporului, să le igonre).

Dar CCR. Curtea Constituțională a României. Cum poate CCR sta acolo și lăsa legile să curgă pe albia Parlamentului care legi 
nu sunt ca niște fapte aleatorii care trebuie culese de procuratură din public și aduse în fața unei instanțe ci un râu de legi care vin mereu din aceeași direcție. Fără să le citească sau pretinzând că nu le-a citit la timpul lor ca mai apoi să dea dreptate unui sau altui avocat de proces care face o cerere de excepție de neconstituționalitate spunând că atunci le-a văzut prima dată? Bine apare aspectul că ei au "alte treburi" și dacă citește unul din ei interpretează într-un fel și altul în altul pentru că și ei au păreri diferite și ei nu judecă toate legile, acolo se votează până la urmă deciziile, sau poate au fost alți judecători înainte și s-au mai schimbat deși instanța a rămas aceeași. Eu personal nu cred că CCR trebuie să judece cereri de la instanțe cin numai de la CCR sau Avocatul Poporului.

În orice caz e o diferență între o lege care a fost trimisă de Președinte la CCR poate pe niște paragrafe și avizată parțial decât una care nu a fost trimisă de loc, sau e virgină din punct de vedere al (ne)constituționalității.


Cealaltă cu ordonanțele. O confuzie aparentă în Constituție. În articolul 115 mai jos se spune că Guvernul poate da ordonanțe în cazuri excepționale și numai în domenii stabilită de o lege specială care are niște limite legale și în timp. Mai jos se vorbește despre ordonanțe de urgență și apare aici celebrul paragraf care însă doar explicitează niște prevederi din (1) (6) Ordonanţele de urgenţă nu pot fi adoptate în domeniul legilor constituţionale, nu pot afecta regimul instituţiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertăţile şi îndatoririle prevăzute de Constituţie, drepturile electorale şi nu pot viza măsuri de trecere silită a unor bunuri în proprietate publică. 
care nu aduce însă nici o noutate față de (1) Parlamentul poate adopta o lege specială de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonanţe în domenii care nu fac obiectul legilor organice. Interdicția de a opera în domeniul legilor organice din (1) e mai restrictivă decât pentru legile constituționale, "regimul instituțiilor fundamentale ale statului" este o sintagmă vagă din punct de vedere juridic și e clar că instituțiile fundamentale nu pot face obiectul legilor ordinare nici măcar organice ci doar constituționale etc. Cred că acest paragraf (6) al articolului 115 din Constituția României trebuie examinat cel puțin odată de fiecare român pentru că de aici pornesc toate abuzurile guvernelor care pretind că printr-o ordonanță pot face orice ce nu este interzis în acest paragraf care _pare_ a ridica restricțiile de la paragraful (1) pentru ordonanțele "de urgență" și că ordonanța de urgență este o cheie universală a sistemului juridic din România.

Nu se spune nicăieri că ordonanțele de urgență pot fi adoptate în afara timpului și domeniilor prevăzute sau în afara legii de abilitare sau în general că ar fi diferite de ordonanțele de urgență.

Mai mult decât atât. Avem acest pasaj din paragraful 5. "Dacă în termen de cel mult 30 de zile de la depunere, Camera sesizată nu se pronunţă asupra ordonanţei, aceasta este considerată adoptată".

Deci singura diferență între ordonanță și ordonanță de urgență este numele.

http://www.cdep.ro/pls/dic/site.page?den=act2_1&par1=3#t3c1s3sba73

ARTICOLUL 73
(1) Parlamentul adoptă legi constituţionale, legi organice şi legi ordinare.

(2) Legile constituţionale sunt cele de revizuire a Constituţiei.
(3) Prin lege organică se reglementează:
a) sistemul electoral; organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente;
b) organizarea, funcţionarea şi finanţarea partidelor politice;
c) statutul deputaţilor şi al senatorilor, stabilirea indemnizaţiei şi a celorlalte drepturi ale acestora;
d) organizarea şi desfăşurarea referendumului;
e) organizarea Guvernului şi a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării;
f) regimul stării de mobilizare parţială sau totală a forţelor armate şi al stării de război;
g) regimul stării de asediu şi al stării de urgenţă;
h) infracţiunile, pedepsele şi regimul executării acestora;
i) acordarea amnistiei sau a graţierii colective;
j) statutul funcţionarilor publici;
k) contenciosul administrativ;
l) organizarea şi funcţionarea Consiliului Superior al Magistraturii, a instanţelor judecătoreşti, a Ministerului Public şi a Curţii de Conturi;
m) regimul juridic general al proprietăţii şi al moştenirii;
n) organizarea generală a învăţământului;
o) organizarea administraţiei publice locale, a teritoriului, precum şi regimul general privind autonomia locală;
p) regimul general privind raporturile de muncă, sindicatele, patronatele şi protecţia socială;
r) statutul minorităţilor naţionale din România;
s) regimul general al cultelor;
t) celelalte domenii pentru care în Constituţie se prevede adoptarea de legi organice.

ARTICOLUL 76
(1) Legile organice şi hotărârile privind regulamentele Camerelor se adoptă cu votul majorităţii membrilor fiecărei Camere.
(2) Legile ordinare şi hotărârile se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi din fiecare Cameră.
(3) La cererea Guvernului sau din proprie iniţiativă, Parlamentul poate adopta proiecte de legi sau propuneri legislative cu procedură de urgenţă, stabilită potrivit regulamentului fiecărei Camere.

ARTICOLUL 77
(1) Legea se trimite, spre promulgare, Preşedintelui României. Promulgarea legii se face în termen de cel mult 20 de zile de la primire.
(2) Înainte de promulgare, Preşedintele poate cere Parlamentului, o singură dată, reexaminarea legii.
(3) Dacă Preşedintele a cerut reexaminarea legii ori dacă s-a cerut verificarea constituţionalităţii ei, promulgarea legii se face în cel mult 10 zile de la primirea legii adoptate după reexaminare sau de la primirea deciziei Curţii Constituţionale, prin care i s-a confirmat constituţionalitatea.

ARTICOLUL 114
(1) Guvernul îşi poate angaja răspunderea în faţa Camerei Deputaţilor şi a Senatului, în şedinţă comună, asupra unui program, a unei declaraţii de politică generală sau a unui proiect de lege.
(2) Guvernul este demis dacă o moţiune de cenzură, depusă în termen de 3 zile de la prezentarea programului, a declaraţiei de politică generală sau a proiectului de lege, a fost votată în condiţiile articolului 113.
(3) Dacă Guvernul nu a fost demis potrivit alineatului (2) , proiectul de lege prezentat, modificat sau completat, după caz, cu amendamente acceptate de Guvern, se consideră adoptat, iar aplicarea programului sau a declaraţiei de politică generală devine obligatorie pentru Guvern.
(4) În cazul în care Preşedintele României cere reexaminarea legii adoptate potrivit alineatului (3) , dezbaterea acesteia se va face în şedinţa comună a celor două Camere.

ARTICOLUL 115
(1) Parlamentul poate adopta o lege specială de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonanţe în domenii care nu fac obiectul legilor organice.
(2) Legea de abilitare va stabili, în mod obligatoriu, domeniul şi data până la care se pot emite ordonanţe.
(3) Dacă legea de abilitare o cere, ordonanţele se supun aprobării Parlamentului, potrivit procedurii legislative, până la împlinirea termenului de abilitare. Nerespectarea termenului atrage încetarea efectelor ordonanţei.
(4) Guvernul poate adopta ordonanţe de urgenţă numai în situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, având obligaţia de a motiva urgenţa în cuprinsul acestora.
(5) Ordonanţa de urgenţă intră în vigoare numai după depunerea sa spre dezbatere în procedură de urgenţă la Camera competentă să fie sesizată şi după publicarea ei în Monitorul Oficial al României. Camerele, dacă nu se află în sesiune, se convoacă în mod obligatoriu în 5 zile de la depunere sau, după caz, de la trimitere. Dacă în termen de cel mult 30 de zile de la depunere, Camera sesizată nu se pronunţă asupra ordonanţei, aceasta este considerată adoptată şi se trimite celeilalte Camere care decide de asemenea în procedură de urgenţă. Ordonanţa de urgenţă cuprinzând norme de natura legii organice se aprobă cu majoritatea prevăzută la articolul 76 alineatul (1) .
(6) Ordonanţele de urgenţă nu pot fi adoptate în domeniul legilor constituţionale, nu pot afecta regimul instituţiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertăţile şi îndatoririle prevăzute de Constituţie, drepturile electorale şi nu pot viza măsuri de trecere silită a unor bunuri în proprietate publică.
(7) Ordonanţele cu care Parlamentul a fost sesizat se aprobă sau se resping printr-o lege în care vor fi cuprinse şi ordonanţele ale căror efecte au încetat potrivit alineatului (3) .
(8) Prin legea de aprobare sau de respingere se vor reglementa, dacă este cazul, măsurile necesare cu privire la efectele juridice produse pe perioada de aplicare a ordonanţei.

Friday, November 11, 2016

US Budget 2013-2017

02/12/2018. I wrote this in several g+ posts, i will write it one more time here.

There is a problem with the US budget, more exactly at least SS+unemployment part of it. For the last few years Social Security spendings as seen in the charts below were in the range of 1.4 trillion dollars.

From google searches we can figure there are 56 millions people on Social Security and 6.4 millions on federal unemployment.

https://www.google.com/search?q=people+on+social+security

https://www.google.com/search?q=people+on+unemployment

If we divide the two numbers and to twelve months we get an average of 1800 dollars.

(dollar numbers in millions)
https://www.google.com/search?q=1%2C390%2C000%2F(56%2B6.4)%2F12

That contradicts the more realistic number from google searches by a factor of almost 2.

https://www.google.com/search?q=social+security+average

There could be the same problem with Medicare.

...

I wrote this blog post for the purpose of evaluating the impact of Obamacare on US budget. There is a 4% increase in Medicare and Health Care between 2014 and 2017 but we don't know from these charts exactly how much Obamacare cost of these cause we only have the total. If it's 4 percent of 4 trillion that is 160 billion from the budget for 20 million people being insured i think it's worth it.

160 billion/20 million, that would be 8000 dollars per person per year. With 8000 dollars a year one can buy a premium insurance.

From what i know though Obamacare is not free except for very low income people. There are copays, penalties and contributions from employers.

https://www.google.com/search?q=employers+contributions+for+obamacare

The increase might be due to other spendings in this chapter of the budget.

One crazy question: If US would insure for free all people how much would it cost?

If a premium of 7000 dollars a year per person might be reasonable, for 300 million people it would be... 2.1 trillion. That is about... Twice of what it spends right now for HealthCare and Medicare or half of total budget. I don't know how other countries like Canada are doing it...

Another one (crazy idea). Right now the budget spends around 1 trillion on healthcare, that is MediCare and Obamacare. That amount could pay a 7000 dollars a year premium for half the population of the US. I bet it doesn't. And i know why. They spend half of it just to bring it to them... To the beneficiaries.

Google says... 53 million on Medicare and 20 on Obamacare... LOL. I was right!

Ex. : https://www.google.com/search?q=us+budget+2016




Tuesday, November 8, 2016

Gay Marriages in Belgium

Conform site-ului oficial al MAE belgian Belgia oficiază căsătorii între străini (ne-belgieni) numai dacă îndeplinesc condițiile de căsătorie din țara de origine. Motivul pare destul de evident. Belgienii nu vor să devină un fel de Mecca a căsătoriilor între persoane de același sex provenind din țările unde asta nu este permis.

"Les conditions de fond du mariage sont régies, pour chacun des époux, par le droit de l'Etat dont il a la nationalité au moment de la célébration du mariage."

"For each future spouse, the basic conditions for the marriage are governed by the laws of the country of which he or she is a national at the time the marriage is contracted."

Mai jos este un șir de emailuri dintr-o corespondență cu autoritățile belgiene prin care am întrebat dacă există un certificat de căsătorie gay încheiat vreodată în Belgia dintre un român și un american și am numit persoanele respective. Deși mi s-a confirmat primirea întrebării nu am primit nici un răspuns până azi de unde trag concluzia că această căsătorie este o invenție media.

Scopul este declanșarea unui referendum în România pe legea frauduloasă 3/2000 completată de 341/2013 care prevăd organizarea de referendumuri inclusiv locale și cu pragul de aprobare la referendum de 12,5% posibil pentru cu totul alte scopuri decât integritatea familiei.

Odată declanșat acest referendum, el devine un precedent pentru organizarea de altele, din care unul ar putea fi despre regionalizare, autonomie, etc., care s-ar putea realiza cu 30% din voturile alegătorilor.

Această lege 341 din 2013, neconstituțională, a fost votată în Parlament în 2013 motivată psihologic de frustrarea nereușitei referendumului din 2012 pentru a-l demite pe Băsescu cu un prag normal de 50% din electorat și semnată, în mod ironic chiar de el.

From: Klachten <Klachten@ibz.fgov.be>

Date: Fri, Oct 28, 2016 at 6:52 AM

Subject: RE: Gay marriages of foreign citizens in Belgium

To: George Ion <george.ion.email@gmail.com>

Dear Sir,

I hereby acknowledge the receipt of your complaint/question.

Your question is transmitted to the complaint coordinator of the Directorate-General for Institutions and Population.

Herself or the competent authority will keep you informed.

With kind regards,

Ruben Wilams

Service of complaint

Federal Public Service Home Affairs


Van: George Ion [mailto:george.ion.email@gmail.com]
Verzonden: vrijdag 28 oktober 2016 8:37
Aan: Klachten
Onderwerp: Fwd: Gay marriages of foreign citizens in Belgium

Dear Mr.President.

After writing to an unknown person at the contact address given by the page that explains about marriage conditions for foreign nationals in Belgium as linked in the first email included below i've been redirected to the federal authority by a Mr.Bjorn Stevens though he did only specify a mail not an email address.

This conversation also reminded me about the highly formal way of addressing persons and officials in Europe that was still in use when i left Romania in 1995. I apologize because i am used to the more informal American style.

Please read my request formulated in the first email and answer if possible.

Always respectfully,

George Ion


---------- Forwarded message ----------

From: klachten (MRBC-MBHG) <klachten@gob.brussels>

Date: Thu, Oct 27, 2016 at 10:19 PM

Subject: RE: Gay marriages of foreign citizens in Belgium

To: George Ion <george.ion.email@gmail.com>

Dear,

The Complaint Service of the Brussels Regional Public Service cannot help you. The marriage is in Belgium a Federal authority. You can always contact the responsible authority:

Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken

Adres : Leuvenseweg 1 - 1000 Brussel

Tel: 02 500 21 11

Fax : 02 500 21 28

With kind regards,

Bjorn Stevens

Complaint service of the Brussels Regional Public Service


Van: George Ion [mailto:george.ion.email@gmail.com]
Verzonden: jeudi 27 octobre 2016 17:17
Aan: klachten (MRBC-MBHG)
Onderwerp: Gay marriages of foreign citizens in Belgium

My name is Gheorghe Ion and i am a concerned Romanian citizen who lives in the United States and have legal questions about international marriages officiated in Belgium. I don’t know if this email address i found on the below linked web page is the right place to write about my concerns so can you please be so kind and forward this email to the right department or place after your best judgement.

There is a great deal of controversy in Romania these days about a lawsuit filed by a an alleged gay couple that consists of an alleged American citizen and possibly a Romanian one who allegedly got married in Belgium more precisely Brussels in 2010.

The suit has been filed in a local teritorial court in Bucharest (the Court of Sectorul 5 București) against the Romanian State for not recognizing their marriage. According to an already well established judicial path that Court has forwarded a request of the couple's legal representative for an exception of constitutionality from the Romanian Constitutional Court (Curtea Constituțională a României) which if approved it implies the modification of the Civil Code towards allowing that marriage to be recognized by Romanian authorities and all the rights that come with including the permanent residence of the alleged American part of the couple.

So far the Romanian Constitutional Court has postponed a decision for the third time today October 27 2016 until November 29 2016.

Romanian press also talks about a legal initiative of the part of the Romanian Orthodox Church that may lead to a referendum for modification of the Romanian Constitution in order to eliminate that ambiguity of Art.48 replacing the syntagm spouse that at the time of the writing of the Constitution was obviously not intended for approving gay marriages with the syntagm man and woman, and they are saying they have already gathered over 3 million signatures for it.

What intrigues me after reading this official page of the Belgians Government is here is stated that the Belgian State officiates marriages between foreign citizens only if marriage conditions from their own countries of citizenship are fulfilled. 

http://www.belgium.be/en/family/becoming_a_belgian_citizen_by_marriage

This implies there could not have been a marriage officiated in Belgium for a gay couple of which one of the persons is a Romanian citizen because of this rule since gay marriages currently are not allowed by the Romanian Civil Code.

Also after a bit of research including searches in phone directories in the US and examining the appearance of the two members of the couple i also started to have my doubts regarding the citizenship of both alleged spouses who so far in all the Romanian press are refereed to as 44 years old Robert Claiborn Hamilton as being an American citizen and 44 years old Relu Adrian Coman as being a Romanian citizen.

First i would kindly ask you to confirm that a gay couple with one member being a citizen of a country that does not allow gay marriages can or cannot get married in Belgium and which law of the Belgium states it (Civil Code article or a particular law number and year).

Don’t know if in Belgium marriage certificates are of public records. If so i would kindly ask you to look for it and send me any references to that certificate so i can forward them to Romanian authorities and/or publish it on social media in my best attempt to help solving this crisis or you could take any equivalent action most convenient including sending it directly to the Romanian Government or publicize it in any media outlet of your convenience.

Gheorghe Ion
19355 SW 65th Ave #5
Tualatin OR 97062
United States of America

Friday, November 4, 2016

Method of Predicting Earthquakes

There are no known methods for predicting both shallow and deep earthquakes. Plate Tectonics theory (Turtle Earth) that has been accepted by mainstream geologists for so long has failed to produce any prediction mechanism.

Basically there are two different types of earthquakes, deep and shallow and they occur statistically in response to alignments of nearby celestial bodies mainly known to us as phases of the Moon and also to distances Earth-Sun, Earth-Moon. My hypothesis in both cases is the main source of mechanical energy arise from changes of chemical phases followed by changes of volumes in rather large pockets of thermally and chemically homogeneous materials inside the lithosphere for the deep ones and similarly changes of phases and volumes of water (instant or flash boiling) in deep crevices for the shallow ones triggered in both cases by changes of pressure in those large pockets due to ground tides. It seems important to note here the unavoidable coincidence of using the word phase with two completely different senses while describing two different concurrent phenomena and also co-existence of two different types of of earthquakes produced and triggered by similar phenomena at different depths and with different materials.

http://www.physicalgeography.net/fundamentals/10h.html

According to Plate Tectonics theory the plates with known boundaries described slightly differently on many different competing geological maps should be more than the crust, which is 5-70 km thick, and include the solidified part of the mantle together comprising the lithosphere where earthquakes occur.

I hereby submit the so called plates are not made of a contiguous and solid material. They are rather a collection of adjacent thermally and chemically homogenous volumes floating together on the magma and being pushed in the same direction by single horizontal magma convection currents towards areas where two opposed horizontal convection currents meet and move downwards where they [solid material, so-called plates] accumulate and generally raise together upwards, and apart from areas of upward vertically splitting convection currents where are replaced by new solidifying material pushed upwards by upwards splitting convection currents.

In these area where convection currents meet or split there are volumes of thermally non-continuous and inhomogeneous lithosphere with pockets of uniform or homogeneous materials were changes of phase with changes of volumes may occur in the entire volume during heating or cooling due to vertical motion, according to the phase diagrams of those materials, simultaneously or in short period of times that is the duration of earthquakes.

As two large areas of floating lithosphere meet or separate from each other in areas above both upwards and downwards convection currents known from geological observations as faults there are more opportunities for changes in pressure and temperature for the contiguous and homogeneous volumes of magma due to vertical movements and complex 3D rearrangements then in all of other areas of the lithosphere.

However the sudden phase changes in thermally and chemically homogeneous volumes may occur mostly triggered by tipping external factors such as gravitational influences of nearby celestial bodies and atmospheric pressure.

Also the displacements registered by measurements at ground level are very small relative to the enormous size of the plates and could be easily absorbed through plastic deformations by the enormous size of the hypothetical plates.

There are already theories and studies that suggest intraplate plastic deformations may occur.

"The theory of plate tectonics assumes a rigid behavior of tectonic plates and therefore fails to account for observed intraplate deformation. A new theory of intraplate tectonics is developed to calculate the first-order intraplate deformation induced by horizontal displacement of deformable plate boundaries." "The theory indicates that the first-order intraplate deformation is predominantly induced by horizontal forces acting on plate boundaries and by buoyancy forces that arise from lateral density variations between mid-ocean ridges and plate interiors (ridge push). The simplicity of the predictions and their good agreement with observations suggests that intraplate deformation should be investigated in the pole of rotation spherical" A theory of intraplate tectonics. Shimon Wdowinski.

Another argument that does not favor rigid tectonic plate theories is the recorded speed of S-waves in the crust during earthquakes.

There was an earthquake in Nereju, Vrancea, Romania with the following parameters taken from an automated email from USGS:

Magnitude 5.6

Date-Time

23 Sep 2016 23:11:20 UTC

24 Sep 2016 02:11:20 near epicenter

23 Sep 2016 15:11:20 standard time in your timezone

Location 45.723N 26.627E

Depth 88 km

Distances

7 km (4 mi) W of Nereju, Romania

37 km (22 mi) ESE of Covasna, Romania

42 km (26 mi) NE of Nehoiu, Romania

43 km (26 mi) W of Focsani, Romania

149 km (92 mi) NNE of Bucharest, Romania

There are video recordings published on the web from surveillance video cameras in Bucharest that tell the first trembles corresponding to S or shear waves arrived in Bucharest approximately 30 seconds later which corresponds to a speed of 300 km per minute or 5  km/second.
http://teenskepchick.org/2014/12/15/the-physics-philes-lesson-123-conduction-convection-radiation-oh-my/
There are temperature gradients in the volume of the mantle and crust and the continuous raise of the mantle and crust to a higher level may lead to lowering the temperature as the crust is raising. In this way in fault areas atop splitting upwards convection currents at various depths all the way to the mantle massive crevices may occur. At the surface the crevices accumulate and form valleys but deeper the crevices may get filled with water, either from aquifers or from oceans above. Their depth may be corresponding to the depth at which shallow earthquakes appear to be coming from current observations and measurements.

Communication of deep underground water and higher aquifers or oceans may occur through networks of shafts or caves or porous rock. Pressure and level changes of water at the surface may influence the pressure in the deep crevices.

Moon, Sun and other planets' gravity influence the level of waters in seas, oceans and lakes known as tides. Changes of levels in the underground aquifers may occur during passages and alignments of nearby celestial bodies such as Moon, Venus, Mercury and Sun in the same way they occur during ocean's' tides. Changes of levels may lead to changes in pressure all the way to the deep crevices.

Water in deep crevices as described above may be at a depth where temperature can lead to slowly and constantly boiling. However the vapors do not often reach the surface and rather condensate at higher levels and fall back as liquid water back in the deep crevices.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phase_diagram

Water boiling temperature is influenced by pressure. Water can boil in vacuum (no pressure at all) at very low or ambient temperatures, at 100 degrees at sea level and up to several hundred degrees at several km deep in the ocean.

Sudden decrease of pressure in a body of water boiling slowly or at near boiling temperature in all volume can cause sudden accelerated boiling in the whole volume with sudden increases in volume due to vapors and pressure known as flash boiling. If this sudden boiling occurs in a massive crevice as mentioned above the flash boiling which is accompanied by increase in volume may lead to expansion in upper crevices through narrow passages producing massive vibrations known as earthquakes.

Following the alignments or phases of the Moon, monthly perihelion of Moon (closest point to Earth), yearly perihelion of Earth relative to the Sun, and other planets' alignements, tides are being predicted for navigational purposes.

I hereby propose the following earthquake prediction mechanism based on the above described boiling water in deep crevices theory: Most probable an earthquake will occur during planetary alignments likely to cause the lowest tides in a hypothetical or real ocean above known seismic areas combined with a sudden atmospheric pressure decrease.

http://www.ucl.ac.uk/EarthSci/people/lidunka/GEOL2014/Geophysics7%20-%20Deep%20Earth/Earth%20Structure.htm
For deeper earthquakes there may be a mechanism similar to water boiling but applied to the overheated magma. Magma is rather chemically complex and has a complicated phase diagram with many phases and transition possibilities from one phase to another that can occur during cooling or changes of pressure sometimes with change of volume.

Changes of phases may propagate suddenly in homogeneous volumes of overheated magmas where favorable temperature and pressure conditions exist as predicted by the phase diagrams of different basaltic magmas and may induce sudden changes in volume that may also lead to earthquakes. These changes of phase may be triggered by rather subtle variations of pressure from any direction including from the surface and induced by the same factors such as gravity of nearby celestial bodies that create terrestrial, oceanic and atmospheric tides and/or by changes of atmospheric pressure.

A very comprehensive and inexpensive way to prove a theory is through applying it to older data.

Last summer there was a series of earthquakes in Italy and Romania that really motivated me to look further into this problem. Especially after i read the news about a possible link between earthquakes and moon phases raised by researchers from Japan.

The issue was not new to me. Years ago where i was living in Romania i was looking into a possible link between earthquakes and atmospheric pressure but more from the point of view of Plate Tectonic theory. Then i thought differences in atmospheric pressure applied on large areas of rigid tectonic plates might transmit all the way to the edge or the place meet that is in fault areas and change the "tension" forces in those areas.

Also years ago when i first installed Linux onto one of my computers which BTW i still use i came across on a rather entertaining free piece of software known as Stellarium, a software planetarium that came with the operating system. That app is not really accurate as it uses only cinematic motion equations in calculating orbits that is not taking into account the very complex influence of gravity of different celestial bodies on each other but while getting accustomed with it i tried to recreate the sky over Iasi, Romania, a city where i witnessed the catastrophic earthquake of March 3rd 1977 in Vrancea, Romania. Because then i was impressed with the sky immediately after, the strange little cotton balls covering the whole sky cloud formation and the full Moon above which remained in my memory. Recently and independently from the current news about the link between Moon phases and earthquakes i verified this hypothesis with Stellarium on other earthquakes and Moon phases.

Then this year i started downloading data from USGS and making tables and adding Stellarium screenshots to those and figured there was a very strong correlation between the two. Because i could not reach past databases with synoptic maps with atmospheric pressure i was watching the newly occurring series of earthquakes in Romania and Italy and used a meteo prediction web site to see if there is a link with the atmospheric pressure. It was confirmed earthquakes occur only when there is a decrease in atmospheric pressure correlated with alignments of Moon, Sun and Earth.

More recently i tried and downloaded the whole list for earthquakes greater than 4 in Romania from USGS database. I uploaded it then to a spreadsheet and added columns for Moon age (days since New Moon), phase of Moon, distance and hour of each earthquake in that list. Since linear formulas for moon age were not accurate enough i added manually the Age of Moon in days and fraction of days from sites that claim higher accuracy.

Then based on the data gathered i started to build simple histograms counting earthquakes in relation to Earth-Moon distance, time of the day, day since new moon, etc.

All the data i studied so far especially the list of earthquakes greater than 4 in Romania i attached here though it didn't lead immediately to a very precise prediction algorithm is encouraging me personally enough into believing such correlations exists.

As a work for the final purpose of finding a precise prediction algorithm, factors need to be separated from each other, influence from atmospheric pressure data need to be added and analysed after gathering that data and generally more data needs to be gathered including meteorological data and everything must be processed with more advanced statistical analysis software including AI or machine learning algorithms on performant computers.

As i stated in one of the paragraphs of this project's description i agree that the the best way to study a correlation would be adding historical data from oceanic and terrestrial tides combined with atmospheric pressure to existing earthquake databases as tides are a good measure of the combined gravitational forces acting upon one location of the earth at a certain time and combined with changes in atmospheric pressure possibly triggering earthquake events according to the theory of phase changes or any theory that accepts earthquakes can be triggered even by subtle variation of geological forces such as tensions in tectonic plates though external influences such as nearby celestial bodies' gravity and atmospheric pressure with the separation and isolation of each influencing factors through statistical methods.

There are a couple of problems though related to correlation between tides and earthquakes as oceanic tides are confined of course to oceans and though they are a good measure of combined gravitational forces, other forces interfere like inertia and/or tidal waves in vast oceans. Also tides of course do not occur on continents except in seas nearby seismic areas and they are not always close enough.

From what i know there is no database for terrestrial tides as i think nobody has been interested in though NASA might have some data on those.

In conclusion i think the best way to pursue the correlations with the influence of combined gravitational forces of celestial bodies on triggering earthquakes is by finding from existing knowledge in universities, space agencies and generally astronomy resources and ultimately isolate formulas that would give a way of calculating total gravitational forces and variations of those forces at time and place of earthquakes in current databases. This can be done following existing knowledge and research and adding those to this project.

As for the atmospheric pressure data, the best way would be to download databases from known sources.