Rachete hipersonice. M-am uitat repede la niște numere. Mai întâi, diagrama vitezei de reintrare a unei capsule spațiale, din acelea în care va reveni astronautul american. Sau naveta, dacă vreți. Viteza de intrare în atmosferă a acestor vehicule spațiale este în jur de 25 Mach, 25 ori viteza sunetului, de 2.5 ori mai mare decât rachetei hipersonice trase de ruși ieri Kinzhal care este 10 (3400 m/s), în timp ce a americanilor a ajuns la 5.
și a densității atomsferei.Se poate vedea că la altitudinea de intrare a navetei, densitatea aerului este de 20 de ori mai mică decât la nivelul mării. Dar și la acea densitate foarte mică, singurul mod al navetei de a rezista temperaturii care se generează din cauza lovirii de moleculele de aer la acea viteză este cu ajutorul unor plăcuțe ceramice consumabile (care ardeau și se re-atașau după fiecare misiune).
Iată și diagrama altitudinilor de zbor a trei tipuri diferite de rachete hipersonice.
Toate vehiculele spațiale văzute de noi decelerează consumându-și scutul termic pentru frânare tot timpul coborârii, începând de la intrarea în atmosferă, la 70-100 km, ajungănd la 10 Mach la aproximativ 55 km unde densitatea aerului este de 10 ori mai mică decât la suprafață și chiar de planor (200 kmh) în cazul navetei în timp ce rachetele hipersonice de obicei accelerează în apropierea țintei la viteză maximă. Nu pot să înțeleg cum o rachetă accelerează la o viteză hipersonică de 10 Mach în cele mai dense straturi ale atmosferei fără să ardă (dezintegreze). De asemenea cred că și cantitatea necesară de combustibil necesară obținerii unei viteze de 10 Mach în atmosferă densă este mult mai mare decât poate încăpea într-o rachetă ca cea din fotografie, comparabilă cu cea de la o rachetă care ridică un satelit mediu pe orbită joasă sau balistică, ce zboară în sus și trece prin straturile dense la viteză mult mai mică.
Un-powered gliding, S-shape turns with speed and air density changing constantly beginning at Mach 25 with windshield covered by plasma all the way to i don't know, Mach 7, a tiny runway waiting down in California of Florida, depending on weather, BTW, high altitude and low altitude winds are always a challenge to a glider, must have been 20 very interesting minutes for the astronauts. And the trick, two landing places and sometimes the shuttle piggybacked on a Boeing all the way to Florida.
No comments:
Post a Comment
Friendly comments welcome
Note: Only a member of this blog may post a comment.