4:30 Went to the truck to see if i don't have a ticket (no parking on visitor's spots) and they were ready with a woman that showed out of nowhere (blonde, top knot) who was passing slowly to maximize the time of the scene and turned her head after she passed to see if i'm not attacking her. They wouldn't let waste any of my moves.
5:56 Circulă o știre cu un copchil bubos din Phoenix Arizona care are un Lamborghini. Pe pagina lui de fb scrie că a fost la Harvard, dar lista de prieteni nu o confirmă. Mai scrie că a lucrat la aer condiționat/încălzire (instalator) și la o firmă de construcții. Putea să facă banii dacă stă la părinți, poate nu chiar pentru una nouă.
Un Lamborghini nou se cumpără cu 200000 iar asigurarea (obligatorie) costă între o mie și 2500 pe lună. Orice reparație și întreținere costă pe măsură.
În Phoenix, la fel ca și în Portland, sunt foarte mulți români (pocăiți în general) (cu miile) care au afaceri (business) de babe (după jargonul local). Adică. Își iau cu un împrumut în bancă o casă mare cu 7 camere din care în 5 țin bătrâni, majoritatea cu Alzheimer (adică nu mai știu de ei, stau acolo toată ziua într-o cameră). Îi spală și îi hrănesc pentru sume deloc neglijabile. Își mai aduc o rudă din România care face toată treaba 6 zile pe săptămână, zi lumină timp de 6 luni după care aduc pe altcineva.
Mulți visează la Amarica crezând că e măcar ca Europa de vest sau Dubai unde supermașini de un milion de euro sunt uneori abandonate pe străzi.
Deși SUA are cele mai numeroase și lungi autostrăzi din lume (peste 70000 mile sau 100000 km), iar în orașe bulevarde largi perpendiculare cu 4 benzi și bandă la mijloc destul de aerisite (libere de trafic) dar cu multe semafoare, în general ne-sincronizate, pe ele ai să vezi foarte puține supermașini. Lumea preferă mașinile ieftine și confortabile sub 50000, cele mai în vogă fiind SUV-urile gigantice care uneori pot merge până la 100000, în principal din motive de siguranță în caz de accident, pentru care ai nevoie de o scăriță să te urci și un periscop să vezi în fața mașinii în parcare.
Marea majoritate a americanilor trăiesc în case din panouri care costă cât una din Europa din cărămidă sau beton, luate din împrumuturi cu mașini din împrumuturi, de la un salariu la altul.
O mașină joasă și foarte joasă cum sunt supermașinile, uneori fabricate din materiale compozite pentru a fi ușoare, nu e nici confortabilă (îți trebuie o macara să te ridice din ea, dacă nu ai 25 de ani), suspensia e destul de rigidă, pentru că nu este prea mult loc de mișcare a arcurilor, iar despre siguranță, se urcă ăla cu SUV-ul cu suspensia modificată (supraînălțată, așa cum le place) peste tine fără să rămână cu o singură urmă pe el.
Chestia e foarte nașpa și cu viteza, te ia poliția de nu te vezi. Acum mai sunt și camere de viteză. Deci nu ai ce să faci cu mașini rapide, în afară de demarajul la semafor, ca să ajungi primul la următorul fără să depășești limita legală.
De aceea sunt foarte rare pe străzi. Eu numai în ultimul an am condus aproximativ 40000 km și nu îmi amintesc să fi văzut vreuna, nici măcar în parcare la Ilani, cel mai mare cazino la nord de Reno (10000 locuri max). Am fost și la San Francisco, Reno, Las Vegas și Los Angeles și nu îmi amintesc să fi văzut vreuna. Poate în total de când sunt în SUA (din 1995) am văzut vreo 10?
Cazul meu e particular. Am aflat recent (în ultimii ani) că în toate job-urile în care am lucrat am avut colegi doar actori, bineînțeles până la urmă unguri, iar totul a fost un show, probabil filmat.
9:45 Why Romania doesn't have enough freeways/motorways. Too many contestations to auctions solved by a state authority led by... a Hungarian ballerina?
10:06 România, adusă în centrul atenției prin așa zisul refuz al Austriei, într-o procedură a UE inventată special pentru acest caz, pentru țări care nu știu că sunt în Schengen, un prilej pentru guvernanți de a se hârjoni de-a plagiatul în timp ce câini imaginari omoară persoane imaginare care n-au făcut fitness în viața lor (Se vede pe schilodenia corpului ei firav. Aia dacă aleargă un metru mai mult decât dimensiunea podiumului de modelat leșină).
2:25 I slept while the guys were finishing painting the building.
Ce e asta, sper că nu autostradă.
În SUA mai au aproape încă o bandă pe stânga și pe dreapta pe lângă cele de circulație pe sens pentru vehicule de urgențe în caz de accident urmat de blocaj, cu striații pentru a trezi șoferul adormit, clic în centrul imaginii după ce ați deschis link-ul, chiar, și așa puteți vedea ce fel de mașini circulă sau sunt parcate în SUA, pe orice stradă, în orice localitate, doar faceți clic pe săgeata din stânga sus pentru a schimba zona, unele mașini apar alungite din cauza diferenței de viteze, asta nu înseamnă că sunt limuzine care de fapt sunt mașini sau SUV-uri tăiate în două și alungite în ateliere de tăblărie.
Parcarea cazinoului și hotelului Peppermill din Reno, Nevada (cel mai mare mic oraș din lume), cel mai mișto cazino din SUA. Puteți trage și roti imaginea, la fel înainta, etc.. Din păcate, toate au fost construite în anii 70, cu aer conditionat central, unde aerul de la toate camerele este recirculat și se amestecă, iar conductele de aer sunt pline de praf. Da bine lumea bună vine acolo cu avionul, mașinile din parcare sunt ale localnicilor și nebunilor care vin din Oregon cu mașina (dar ce priveliști).
Ok dacă tot am ajuns până aici... Hollywood Blvd. în Los Angeles (da, ăla cu stele pe trotuar, într-o zi cu fum de vegetație cred) și The Strip în Vegas.
No comments:
Post a Comment
Friendly comments welcome
Note: Only a member of this blog may post a comment.