Sunday, May 24, 2015

Direcția Apelor Bacău

Revizuit, 20/01 2016

A fost o inundație mare în județul Bacău parcă în orice caz într-o localitate unde era un baraj care aparținea de Direcția Apelor Bacău, mi se pare deja Regia Autonomă Apele Române. Berești Tazlău în 28-29 iulie 1991. (Bere= bear, Taz = Austraian Devil whatever).

Eu am lucrat la ELBAC până în vara aceea ca programator la oficiul de calcul. Șefa mea era o tipă Nuți care semăna cu Madonna. Mai era o tipă Nela care semăna cu Frida de la ABBA și un tip care semăna cu Boy George. A și Pușcuță, un tip care dacă n-ar fi fost brunet cu ochi negri aș zice că semăna cu Sean Penn. Erau mai mulți care semănau cu mai mulți dar n-are rost să-i numesc pe toți. Unul Liviu cu mustață proaspăt venit la oficiul de calcul. Care după aceea a fost la un curs și a ajuns să mă învețe el pe mine trucuri din FoxPro (un limbaj de PC devreme).

La început la ELBAC lucram în turboPascal pe niște calc Z80 cu floppy. Apoi directorul a pus niște bani și am adus eu de la Fabrica de Calculatoare București un PDP compatibil (Era un inginer pe acolo Puiu Mandler care chiar semăna puțin cu Seinfeld care tot mă trimitea la Samsung la București, dar nu aveam ce face cu un PC, PDP-ul avea 16 terminale pentru culegere date). Pe acela m-am apucat să fac un nou program de salarii. Instigat de Pușcuță, cât era Nuți (șefa) în concediu.

În timp ce ea era în concediu, Pușcuță a organizat un complot să-i ia locul lui Nuți din care parte centrală era noul program de salarii pe care trebuia să-l termin. Când a venit Nuți din concediu eu nu terminasem programul decât partea de avans, eram epuizat de enorm de multe ore suplimentare, Pușcuță și-a dat demisia și eu după el (de onoare adică).

Și am prins un contract la R.A.Apele Române printr-un amic care a devenit mai recent dușman. Am lucrat acolo vreo 6 luni și am terminat programul.

Dar am văzut recent la BBC un interviu cu Don McLean și mi se pare că seamănă cu directorul economic de atunci, Angheluță. Mai era la oficiu la Direcția Apelor o tipă mișto tare care mi se pare că seamănă cu Penelope Cruz. (A trecut un Harely chiar când scriam numele acestea). Și una care semăna cu "Laura Stoica".

Într-o seara am primit o ofertă de la o firmă în care era băgat Angheluță să le fac un program până dimineață (peste ce lucram eu acolo la salarii). Plăteau bine, cred un salariu pe o lună pe atunci pentru o noapte de scris și testat un program. Angheluță (cel care semăna cu Don McLean, deja în vârstă pe atunci, adică dacă acum are 70 de ani atunci avea 48) a aranjat să pot sta la calc. (mini, PDP) în noaptea aceea cu tipa care semăna cu Penelope (era operatoare). Man ce mișto era fără machiaj nimic. Dar cam supărată tot timpul și vorbea câte un cuvânt două. Spunea că taică-su era prof de mate și a bătut-o cu capul de masă fiindcă era cam proastă. Dar acum cred că pur și simplu nu știa română.

Nu știu dacă inundația a fost înainte, după sau chiar în acea noapte. Nu am făcut niciodată legătura până acum.

Spre dimineață am condus-o pe "Irina" undeva la un bloc în Miorița cred. Stătea supărată și serioasă în fața mea și nu zicea nimic. Nu am zis nici eu nimic, adică am zis noapte bună sau bună dimineața și ea a plecat. După aceea m-am dus la Contexpert unde era șef unul Doru Corban și le-am predat programul și print-out-ul. Era un tabel, o progresie de calculat impozit pe salarii. Dar nu a ținut mult. Pe atunci legile se schimbau mereu.

La vreo săptămână două a venit tipa cealaltă care semăna cu Laura Stoica, secretara directorului și m-a invitat la un weekend în patru împreună cu un tip de pe la oficiu.

La un moment dat (după inundație) o tipă blondă de la oficiu mi-a zis că danezii oferă azil politic la toți cei din zona sinistrată. Cred că ea a și plecat. Dacă era ea. Nu știu sigur dar poate tipa era însărcinată.

Bine au fost multe faze pe acolo nu pot să le povestesc pe toate. Șeful birou salarii Adam cu care lucram non stop semăna cu CTP. Azi când mă gândesc, pare logic că programul acela al meu s-a desfășurat paralel cu tot ce făceau ei la oficiu. Poate că acel calc la care lucram eu nu a funcționat vreodată pe bune... Și miile de modificări pe care mi le cerea mereu Adam... Nici nu vreau să mă gândesc. Eu aveam terminalul într-o cameră undeva la mansardă și mai era unul în birou la salarii unde lucram cu o tipă care semăna cu Rodica Mandache.

Nu știu exact câți și cine au plecat în Danemarca.

Din câte știu eu, barajul putea fi salvat dacă era deschis. A plouat enorm, în 24 de ore cât în câteva luni. Poarta sau cum se cheamă a barajului era acționată electric și manual, a picat curentul iar tipul care trebuia s-o deschidă nu a mai ajuns la timp. Apa a curs pe lângă și a spălat un dig.

Pentru câteva ore a fost un debit egal cu al Dunării pe acolo. Dar astăzi încep să mă îndoiesc, ca de orice catastrofă care se petrece în zone îndepărtate, greu de verificat de public.

Și la un moment dat Adam a vrut să mă angajeze, dar nu la oficiu, fiindcă "nu avea loc pe schemă de toate putorile directorului de acolo ci într-un birou de ingineri".

În România puțini știu melodia asta dar în America e una din cele mai celebre.



http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=4&cap=12

13 comments:

George Ion said...

Pe director cum îl chema cum îl chema... În orice caz spuneau ăia că a fost coleg cu Iliescu la Moscova LOL.

Secretara lui semăna cu... Laura Stoica.

Mai era un tip de treabă băgător de seamă pe la oficiu unul Geo. Înalt cât mine și chel. Fricos. După noaptea aia (mi-am adus aminte cum o chema pe tipa care semăna cu Penelope, Irina) a venit odată Geo la mine și mi-a șoptit dacă nu vreau să mergem toți patru (el, secretara aia, Irina și cu mine) într-o escapadă la Piatra Neamț. Dar după cum îi tremura vocea și cât îl știam eu de fricos, chiar așa tâmpit cum mi se pare acum că eram, am refuzat.

George Ion said...

O catastrofă, imediat după revoluție. După cât de chinuiți am fost înainte de 89, nu prea băgam în seamă chestii din astea. Am primit explicații satisfăcătoare de la băieții de la direcție. De fapt acum nici nu mai cred că s-a întâmplat. Au fost poate niște oameni plecați prin Danemarca un timp. Poate unii cu identități schimbate sau plecați prin alte țări cu tot cu familii.

Căci dacă se întâmpla în mod real, trebuiau să fie niște vinovați acolo. Ia să vedem cine era ministrul mediului pe atunci.

A. Altul care a adus și va aduce ghinion românilor

http://en.wikipedia.org/wiki/Third_Roman_cabinet_%28Romania%29

George Ion said...

https://www.youtube.com/watch?v=mS-fhMeBBHU

George Ion said...

A nu era tipa care mi-a zis să mergem la Piatra Neamț. Geo era fricos.

Mă gândeam la altă fază. O altă tipă altă dată m-a invitat la Piatra Neamț. Dar asta e altă poveste.

George Ion said...

https://www.youtube.com/watch?v=7NJqUN9TClM

George Ion said...

https://www.youtube.com/watch?v=hSq4B_zHqPM

George Ion said...

În 26 iunie, de ziua mea http://www.mediafax.ro/social/un-numar-de-218-case-au-fost-inundate-in-mai-multe-localitati-din-judetul-bacau-6451179

George Ion said...

Nu găsesc nimic pe net referitor la data când s-a produs, numărul de victime, etc. Numai niște video-uri dar sunt greu de urmărit pentru cei care nu știu limba română.

http://www.capital.ro/inundatiile-inmoaie-genunchii-economiei-20003.html

http://ro.wikipedia.org/wiki/Bere%C8%99ti-Tazl%C4%83u,_Bac%C4%83u

"1991 – Inundatiile au lovit de aceasta data mai ales Moldova, in special judetul Bacau. S-au inregistrat peste 60 de victime, in special dupa ce un baraj a cedat in zona localitatii Beresti-Tazlau. Casele distruse au fost reconstruite, de regula in zone mai sigure, cu bani de la buget." 60 de victime în toată Moldova românească?

"Victime au fost 33... Adică 33 de case complet rase... și... 17 morți și o fetiță dispărută."
https://www.youtube.com/watch?v=mxiEq9jCl-Q

George Ion said...

Eu la Direcția Apelor am lucrat cu contract printr-un SRL. Printre primele din România.

Adam - acu mi-am amintit - șeful biroului personal-salarii, cel are semăna cu CTP, tipul care îmi formula (și reformula) în fiecare zi cerințele, la un moment dat mi-a propus să mă angajez la ei. Însă - spunea el - nu era posibil la Oficiul de Calcul, "din cauza mâncătoriilor de acolo" ci ca inginer undeva la un departament tehnic, ceea ce am refuzat.

George Ion said...

Am mai găsit undeva într-un tabel număr de victime: 27 și data - 27 iulie 1991.

George Ion said...

Bel... something?

http://ro.wikipedia.org/wiki/Barajul_Belci

George Ion said...

I met Shawn Parker in 1997. Can't remember when i last saw him, i think Christmas 1998.

http://georgesblogforfriends.blogspot.com/2012/11/shawn-parker.html

Between two jobs, Epson and Les Schwab i've been 2 or 3 weeks in hospital, Pacific Gateway, demolished in 2001 i guess.

From time to time my nose would get congested, probably because of smoke like now, only know i know. Anyways, probably a directed process. I had difficulties breathing and felt like chocking.

One day in July 1997 i crossed the street at BNC.

http://georgesblogforfriends.blogspot.com/2012/09/computer-age-auto-service.html

They seemed very nice people. Everybody back then was much nicer. Pastor Dennis and the other listened to my problems and layed hands over us and prayed.

The next Shawn with three black little girls knocked on our door, said he was in the group who layed hands and invited us for a boat trip on Willamette. In front of the apartment there was an old SUV, a green Ford i guess and a fairly big boat. I was stunned but it was such a nice July day with blue sky that i accepted. He told me not to forget the camera. (I had a compact Vivitar but where did he know i guess he asked). So we went. Lake Oswego from the boat looked gorgeous. We went all the way to the falls. Then we went to an island and had lunch and he made us say sinner's prayer. In the evening we went back to the church where i had to tell the whole story to a group on a bible study where pastor Dennis was present.

George Ion said...

And the horrible synchronicity...

http://www.cnn.com/2015/05/25/us/severe-weather/index.html

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.