Saturday, December 26, 2020

Năsui, Motorala și miliardele

O altă coincidență nenorocită. Două. Primul meu telefon celular, în 98, a fost un Motorola. Cel de acum este tot așa. Nu folosesc plan, ci doar wi-fi, pentru poze, etc.. Mi-a fost lene să scot SIM card-ul dinăuntru iar telefonul se cupla la turn tot timpul și emitea pe semnal maxim, deși nu aveam plan. De când i-am scos SIM card-ul, bateria ține de 2-3 ori mai mult. Chiar azi am văzut o ofertă super pe youtube, 3 luni gratuite și următoarele cu 15 dolari pe lună, cam la o treime din prețurile normale.

Astăzi văd pentru prima dată și o conexiune. Acest Năsui. Care se pare că e cunoscut în SUA, deci nu e o iluzie. Dacă dai un search, numele lui apare lângă Motorola.

Nimic dar absolut nimic din viața mea nu rămâne ne-exploatat într-un fel sau altul.

Mă repezisem să scriu ceea ce oamenii știau că voi scrie când văd asemenea chestii când m-am gândit că e una din numeroasele de acum curse.

Da, se pare că taică-su a furat 8 sau 16 milioane de dolari. Sau așa zic ăștia.

De câte ori am scris, dar lumea uită, după cum uită și asemănările mele. Văd ultimele, se gândesc că totuși poate lumea mai seamănă între ei, etc.. Dar câți și de ce toți dintr-o singură țară?

Cineva odată mi-a spus că dacă ajung la 1000 să-i spun și lui. Nu mai am cum, fiindcă l-am găsit și pe el pe liste. Din 1000 de asemănați, câți din cei care citesc acest post își amintesc mai mult de zece? Cine e destul de curios să defileze în jos pe celălalt blog să vadă măcar 100 din ei?

Dar ce mai uită lumea? Lumea uită că de exemplu un minister, ca cel al economiei, are un buget. De fapt vroiam să repet iar zilele acestea. Guvernul este parte inutilă din jurul bugetului. Ei, în cazul perfect ideal în care nu ar face nimic, ne-ar face cel mai mare serviciu. Adică ar lăsa bugetul să curgă, așa cum stabilește Parlamentul în fiecare an.

Dar ce să mai spun de alții dacă nici eu nu-mi amintesc cât buget are Ministerul Economiei, asta și poate fiindcă nu pot să-mi amintesc nimic din ce a realizat vreodată de acest minister.

Îmi amintesc însă perfect, fiindcă am repetat de atâtea ori, ceea ce mă roade, lipsa autostrăzilor: În 2020 de exemplu, Ministerul Transporturilor a avut aproape 12 miliarde din care numai 2 cred că au justificare. La fel la Agricultură, Dezvoltare și mai ales Muncii și tot așa până la o gaură neagră totală de vreo 200 miliarde, am estimat eu odată.

Deci ce înseamnă un tun de 16 milioane pe care l-a dat odată taică-su pe lângă tunul ce urmează să dea fiul, de câteva miliarde.

Sau poate lumea nu are percepția miliardului, care este o mie de milioane.

Stau însă și mă uit la fața lui și a lui sexy aia cu eugenia lor de pe pupitrul de parlamentar și în general a oricărui politician. Nu arată ei de banii aceia. Bine, dar cine îi mai vede după. Adică după ce au stat la coadă și și-au făcut ministeriatul. Am numărat eu odată vreo 600 de miniștri de după 90. Fiecare din ei au plecat, într-o ipoteză, cu câte cel puțin un miliard de euro! de căciulă. Cine îi mai vede după? Apropo, numărul lor e comparabil cu cel al asemănaților mei, deși nu sunt nici pe departe toți, eu mai am și din alte țări. Mulți sunt uitați pentru veșnicie. Câți din ei vă puteți aminti, așa, dintr-o dată, fără liste și alte chestii, doar din cap. Doar poate pe repetenți. Care era ultimul guvern al lui Ponta, IV?

LOL am scris odată de Simona Halep care dormea într-un hol al clădirii unde juca tenis și faptul că umbla îmbrăcată jigărită sau la o ocazie, cu o coafură cu care nici nu era obișnuită, deși teoretic ar trebuie să învârtă milioane. Alte pițipoance care nu au banii dar sunt învățate cu munca de teatru și prietene cu recuziterii se îmbracă super. Și iată că o văd azi într-o poză la volan și părea chiar happy.

Chestia e așa. Nu poate nimeni să cheltuiască un miliard. Hai să fim serioși. Ce poți să faci cu un miliard? Îți iei un iaht cât bricul Mircea și te duci cu el pe Dunăre în sus și-n jos sau pe Marea Neagră și bei numai șampanie etc.. A văzut cineva 600 de yahturi defilând în sus și în jos prin fața portului lui Dinescu sau chiar al insulei Belina?

Din ce am văzut eu până acum nici unul din speriații ăștia nici măcar nu miroase a miliard. Nici măcar a milion. Serios. Cu costumele lor de recuzită. Cu pala în vânt ca Trump. Nici măcar Țiriac, cu accentul și mustața lui. Nici însuși Elon Musk nu mă convinge.
Sunt doua ipoteze care de fapt converg într-una singură. 1. Banii aceștia de la buget nu există. Nu se strâng taxele respective, nu se cheltuiesc banii. Ceea ce, ca hoție este echivalent cu a doua ipoteză, 2. Adică banii se scurg undeva, poate pe autostrăzile care converg spre Budapesta și vilele de pe malul lacului Balaton, direct din contabilitatea bugetului. Sunt echivalente, fiindcă toate firmele care nu plătesc taxe sunt controlate tot de ei. Totul e controlat de ei. Dar și pe ei îi controlează cineva. Vă mai amintiți de un tip din blogul meu, HoReCa?

Că taxele din salarii sigur se strâng. Uitați-vă la fluturași.

M-am mai gândit în timp ce scriam și mai este o ipoteză totuși care însă se poate combina cu prima. Un alt motiv pentru care bugetul e umflat, cam de două ori, după cum spuneam, cam cu 200 miliarde lei anual, și împreună cu bugetul și PIB-ul, este ca deficitul, care se raportează la PIB să pară mai mic, ca să poată ei în continuare să împrumute, ca să se autofinanteze, adică să-și plătească diurna jigărită pe perioada cât stau în România. Că e mulți, câteva mii. Ceea ce face ca datoria publică a României să crească veșnic, la fel ca cea în toate "țările civilizate, industrializate, cu economie de tip vest".

Așa că mai lăsați-mă cu 8, 16 milioane. Omul e înșurubat pe direcția cea bună să dea un tun de câteva sute de ori mai mare decât taică-su cu Motorola. Depinde de cât stă. Dar nu pentru el. Asta e sigur.

No comments:

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.