Wednesday, July 3, 2019

Little Known Secrets of the City of Tualatin, Oregon (converted from fb)


CNI.PMGNEWS.COM

Comments

Regulamentul ICCJ, neconstituțional și nelegal

ARTICOLUL 126 din Constituție

(1) Justiţia se realizează prin Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi prin celelalte instanţe judecătoreşti stabilite de lege.

(2) Competenţa instanţelor judecătoreşti şi procedura de judecată sunt prevăzute numai prin lege.

(3) Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie asigură interpretarea şi aplicarea unitară a legii de către celelalte instanţe judecătoreşti, potrivit competenţei sale.

(4) Compunerea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi regulile de funcţionare a acesteia se stabilesc prin lege organică.



Screenshot conform http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act?ida=52167

În screenshot-ul de mai sus, există o rubrică numită temei legal, unde se invocă articolul 132 din legea 304/2004.

Se pot vedea mai multe Hotărâri ICCJ pe acceași pagină ultima fiind din 2016.

Legea 304/2004 numită a organizării judiciare este într-adevăr o lege organică (votată cu majoritatea parlamentarilor).

Din moment ce în Constituție se precizează, chiar în articolul invocat mai sus, că justiția în România se realizează prin ICCJ, putem înțelege că această lege i se aplică în primul rând. În această lege completele pentru instanțele "obișnuite" sunt de 3. Legea a fost publicată în MOf pe 29 iunie 2004, deci înainte de regulamentul de mai sus.

Art. 28. – (1) Completele de judecată se compun din 3 judecători ai aceleiaşi secţii. (2) Dacă numărul de judecători necesar formării completului de judecată nu se poate asigura, acesta se constituie cu judecători de la celelalte secţii, desemnaţi de către preşedintele sau vicepreşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

În aceeași lege însă pentru ICCJ, completul este de... 9!

Art. 30. – Completul de 9 judecători este prezidat de preşedintele sau vicepreşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. În lipsa acestora, completul poate fi prezidat de un preşedinte de secţie sau de un judecător desemnat în acest scop de preşedintele ori vicepreşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?idp=5239

Art. 132. – În termen de 90 de zile de la publicarea prezentei legi, se vor adopta regulamentele prevăzute de prezenta lege, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data intrării în vigoare a dispoziţiilor prezentei legi.

http://www.cdep.ro/proiecte/2003/700/30/7/leg_pl737_03.pdf

Regulamentul de mai sus a fost publicat în MOf la 30.10.2004 deci la mai mult de 90 de zile de la publicarea legii.

Astăzi. Legea 304/2004 nu mai este nimic din ce a fost. După 46 de modificări de-a lungul anilor, conform Regulamentului ICCJ republicat, probabil neoficial, pe un ste la 23 iulie 2018 în articolul 24 avem

ART. 24 (1) Completele de 5 judecători judecă apelurile împotriva hotărârilor pronunţate în primă instanţă de Secţia penală a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, judecă recursurile în casaţie împotriva hotărârilor pronunţate în apel de completele de 5 judecători după admiterea în principiu, soluţionează contestaţiile împotriva încheierilor pronunţate în cursul judecăţii în primă instanţă de Secţia penală a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, soluţionează cauzele în materie disciplinară potrivit legii şi alte cauze date în competenţa lor prin lege. #M46 (2) Completurile de 5 judecători soluţionează şi recursurile împotriva hotărârilor de respingere a cererilor de sesizare a Curţii Constituţionale, pronunţate de un alt complet de 5 judecători.

La sfârșitul acestui text avem o prevedere din altă lege

NOTĂ: Reproducem mai jos prevederile art. II - IV, VII şi VIII din titlul XVI al Legii nr. 247/2005, cu modificările şi completările ulterioare, care nu sunt încorporate în textul republicat al Legii nr. 304/2004 şi care se aplică, în continuare, ca dispoziţii proprii ale titlului XVI al Legii nr. 247/2005.

La articolul VII din legea 247/2005 avem

ART. VII Regulamentele prevăzute de prezenta lege se actualizează şi se adoptă în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Deci începând din 2005 era obligația legală a ICCJ să-și modifice mereu regulamentul la 60 de zile de la ultima modificare a numărului de judecători din complete, pentru a se pune în afara "conflictului" cu Parlamentul, sesizat de Iordache. Dragnea, Iordache, alții, trebuiau să ia act de ne-actualizarea regulamentului la timpul respectiv.

Voi încerca să urmăresc evoluția acestor modificări ale legii 304/2004 pentru a vedea când au apărut completele de 5 judecători.

În legea 411/2010 avem

3. După articolul 24 se introduce un nou articol, art. 241 , cu următorul cuprins: „Art. 241 - Completul de 5 judecători examinează admisibilitatea recursului în camera de consiliu, fără citarea părţilor. În cazul în care constată că cererea de recurs este formulată împotriva unei hotărâri care nu este supusă niciunei căi de atac, a unei încheieri care nu se atacă decât o dată cu fondul, a unei hotărâri pronunţate în recurs sau în contestaţie în anulare, dispune, prin încheiere, respingerea cererii ca inadmisibilă.”

În legea 255/2013 avem

6. Articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins: „Art. 24. – Completele de 5 judecători soluţionează cauzele în materie disciplinară potrivit legii şi alte cauze date în competenţa lor prin lege.” 7. Articolul 241 se abrogă."

În OUG 3/2014 avem [iarăși un OUG care afectează instituțiile fundamentale ale statului mai precis ICCJ]

1. La articolul I punctul 1, articolul 24 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 24. - Completele de 5 judecători judecă apelurile împotriva hotărârilor pronunţate în primă instanţă de Secţia penală a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, soluţionează contestaţiile împotriva încheierilor pronunţate în cursul judecăţii în primă instanţă de Secţia penală a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, soluţionează cauzele în materie disciplinară potrivit legii şi alte cauze date în competenţa lor prin lege.”

Este ușor de aflat. Nu știu dacă mai poate avea vreo valoare educativă enumerarea tuturor modificărilor. Iată două screenshot-uri cu câteva din acestea. Important este că printre ele este un OUG. Oare atunci a încetat ICCJ să-și actualizeze regulamentul pentru a ține pas cu modificările făcute în Parlament?