Monday, January 23, 2012

Democraţie originală, alternativă şi analoagă

În stil Caţavencu

Ponta, acest glumeţ (clown) şi posibil recent navetist transatlantic a zis pentru toţi. Parlamentarii opoziţiei să-şi bage picioarele şi să-şi dea demisia.

Poanta e că poate are dreptate, ce rost are opoziţia care oricum nu face nimic până la alternarea puterii. Oare a vrut să facă vreo analogie originală cu ”toate ţările civilizate”? în care gentlemen-ii puterii şi opoziţiei agreează tot timpul la tot felul de compromisuri.

Căci într-o democraţie originală docţii (băieţii deştepţi) ajung la putere ori prin culisele puterii, propaganda (presa) care sunt cei mai deştepţi după cum spun ei înşişi fără încetare lucrează pentru ameţirea semidocţilor iar proştii oricum nu contează.

Ce vă faceţi fraţilor dacă un semidoct sau un prost care gândeşte logic se trezeşte brusc şi devine doct şi nemulţumit?

Şi totuşi hai să încerc, in final, să fiu pozitiv. Nu se poate fraţilor, parlament, democraţie şi în general ţară, fără opoziţie.

8 comments:

Anonymous said...

Mi-ar place ca opozitia sa fie mai temperata. Sa gandeasca mai mult si sa vorbeasca mai putin. Sa aiba argumente , nu sa strige "esti prost, ai nasul mare, ai fost marinar, retardatule, ipocritule"
Dar din pacate asta e opozitia din Romania.....Cel putin - cea vizibila, poate mai sunt si altii. Care tac si fac

George Ion said...

Ce-am scris eu acolo nu e opoziţie, doar un biet exerciţiu de logică, un wake-up call către toţi, un instrument de calibrat gândirea. Pare clar mai ales în ultimul paragraf.

într-o ţară în care toţi îşi strigă drepturile sau ce înţeleg ei, o clasă politică fac pe nebunii, iar ultima nebunie mi se pare asta cu demisia din parlament.

Dar poate aia a fost wake up call-ul şi m-am trezit şi eu să scriu. Totdeauna mi s-a părut că sunt un retardat dar uit mereu.

De aia e bine să aibă lumea bloguri, FB-uri, timeline, chestii, te poţi uita în urmă să vezi ce ai gândit în ziua respectivă.

Că un simplu jurnal nu ajunge omului, nu e motivaţie prea mare să scrii ştiind că nu vei citi decât tu sau cineva mult mai tărziu.

Naşpa că scriu emailuri şi postări şi trebuie să repet mereu ce am scris că lumea nu ţine minte nici măcar aşa.

Chatuiam cu cineva pe IRC, m-a întrebat cum mă cheamă şi când a trecut pagina a uitat şi m-a întrebat din nou. Putea să defileze înapoi dar a uitat că m-a întrebat. Chestii din astea.

De ex aici, a trebuit să fac referinţă într-un comentariu la ultimul paragraf din postare.

Ceea ce în româneşte se numeşte consecvenţă iar în engleză consistency.

George Ion said...

Iar chestia cu nasul mare mi se pare un avantaj în unele situaţii, o mutaţie genetică apărută cândva la o populaţie care a trăit într-un climat rece sau în deşert şi s-a adaptat, nasul mare ajutând la încălzirea şi/sau purificarea aerului. Şi dacă mai ştiu să spună şi minciuni de îngheaţă apele, îi lasă pe toţi în urmă, pe baza unei simple selecţii naturale. (Chiar în cultura americană poate şi în altele există o superstiţie că dacă spui minciuni îţi creşte nasul. :>>>>))

Anonymous said...

Chestia cu nasul se trage de la povestea lui Pinocchio, nu?
Nu-mi plac atacurile de persoana si ma intristeaza faptul ca sunt utilizate in medii...asa-zis inalte. Toti suntem imperfecti. Nu e ok sa ataci un om pentru cum arata dar poti sa il tragi la raspundere pentru actiunile sale

George Ion said...

@hapi2233 Cine te atacă de persoană? :D

George Ion said...

După câteva minute de gândire. Din ce-ai scris eu înţeleg că eşti un personaj probabil colectiv din medii înalte atacat de o persoană şi poţi să tragi un om la răspundere... Iar chestia cu crescutul nasului nu ştiu sigur de unde vine, dar am văzut mult prin media. E posibil ca autorul lui Pinochio să fi preluat şi manipulat o idee populară cum se întâmplă de atâtea ori. Sincer, eu cred că vine de la gestul reflex de a duce mâna la nas sau la faţă când spui o minciună.

George Ion said...

http://www.youtube.com/watch?v=j3YrNSw5a2I&feature=related

George Ion said...

Vroiam să iau o pauză de la blogărit. Dar nu mă lasă inspiraţia faptelor politicii sinergice, post iliesciene, super realiste. Acu preşedintele îşi negociază demisia cu scurtarea mandatului şi modificarea constituţiei. Având în vedere repeziciunea evoluţiei normalităţii din România, cartea recordurilor ar trebui să-şi deschidă acolo un birou permanent.

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.