Monday, December 13, 2021

December 13

5:25 Bugetul nu e gata. A început facerea bugetului, e timpul acela din an, emoții induse, dar pentru ce? Fa la la... Pensii, salarii bugetari? Acestea reprezintă mai puțin de jumătate din buget (anul trecut, bugetul a fost aproximativ 400 miliarde). O mică parte, câteva miliarde poate, sunt investiții vizibile pentru ochii lumii. Restul, de până la 400, dispare. Priviți în dreapta. 32 de miliarde la Ministerul Transporturilor, atâtea au fost disponibile anul acesta. Înaintea aprobării noului buget, cereți să se publice execuția bugetară la fiecare minister pe 2021. Puteți vedea pe pagina de fb a domnului Cîțu execuția bugetară la 6 luni, însă în procente. La Transporturi, 73% din 32 împărțit la 2, adică din 16 miliarde. A și o chestie. Dacă execuția se menține la 84% pe tot anul, atunci ar trebui să rămână surplus de 9%, adică diferența, 16 minus 7 (deficitul programat).

A nu, greșesc. O singură căutare după o idee norocoasă și iată am găsit și execuția bugetară! BVC, adică bugetul de venituri și cheltuieli. Ăsta e. Nu e tot bugetul (așa numit consolidat, de 400 miliarde). E doar bugetul de stat (ministerele), cam jumătate din 400, fără asigurări sociale (pensiile), chestiile locale, alte  bugeturi și bugețele. Venituri, 75 miliarde pe semestrul I, în Legea Bugetului, anexa 1 au fost programate 173 de miliarde pe tot anul. Cheltuieli, 59,3. Puțin mai mult decât salariile bugetarilor. Atunci de unde deficit? Și o întrebare și mai deșteaptă. Ce s-au făcut cu banii?

La 6 luni, venituri 75 miliarde, cheltuieli 59. Cât iese? 59,38/75,2, 79 la sută deci nu 84 ca mai jos. Deci de unde deficit de 7%?

Căutând bugetul general consolidat (stat + pensii + locale) am dat de ceva și mai interesant, încă neștiut de mine. Discret, dar nu secretPriviți, admirați și găsiți sursa deficitului, că eu mă duc să-mi fac o omletă, la mine e 6 dimineața, după care mai dorm (dacă mă lasă greața, sâmbătă dimineața m-am apucat să re-fac frânele de la mașină, pe o ploaie din aia de decembrie, și după ce am desfăcut totul la o roată, cineva cred a venit în apropiere cu un câine bolnav, și-a făcut ăla treaba, acum știu și mă feresc, dar nu am avut ce face, trebuia să termin, am fost expus masiv, încă nu mi-a trecut deși mă tratez cu toate leacurile și tratamentele știute de mine).

A și o chestie. Citeam ieri în Cațavencii, PNRR-ul, un dezastru anunțat, a fost făcut de un singur om, tot așa, după multe chinuri și totuși aprobat așa dintr-o dată de UE?

11:49 The guy upstairs is driving me nuts. It's not that he walks and squeaks, but somehow he does it like following my brain wave, enough to drive you nuts in about 5 minutes. He never leaves during his days off (except maybe if i write here, then he will leave, briefly). Put some food in microwave, i was waiting nearby which i usually don't, saw a big spark in my food, don't know what it was, threw it away. Burning smell came inside the room, had to finally open the door. This morning i went for a short test drive with the car and Angela entered the shower without blocking the door.

1:54 Went for a walk. Same feeling, all people i meet on the streets are again, Hungarian actors. Came back, looked for mail. I was expecting the SIM card for the plan i bought for my new unlocked phone, got instead a package for the guy upstairs, put by mistake there by the mailwoman. Looks like a little book with soft covers. I left it there, i'm gonna add a sticky note on it. First thing, got to know his name which is not identical with the one on the papers from the office that keep falling from his door.

7:39/5:39 Ceaușescu, Daniela Vlădescu.

Ceva adevăr există în toată faza. Un tip din Câmpulung (eu) a fost colegi de generală cu Mircea Baniciu, făcut un revelion cu Daniela Vlădescu, Mircea Baniciu și altul (cel precedent) cu Serghei Mizil, alții, altele, normal, toți cu alte nume. A și unul mai înainte cu Alexandra Ungureanu (Shania Twain). I always thought this song was sang by Gloria Estefan and she was saying "Let's hear it from the boy". Whatever.

9:28 Oh Macron!

10:29/8:29 What comes @ goes @!

No comments:

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.