Sunday, March 18, 2012

Damage Assessment

Cineva să mă trezească şi să-mi spună că am visat...

"   (3) România este stat de drept, democratic şi social, în care demnitatea omului, drepturile si libertăţile cetăţenilor, libera dezvoltare a personalităţii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezintă valori supreme, în spiritul tradiţiilor democratice ale poporului român si idealurilor Revoluţiei din decembrie 1989, şi sunt garantate." Consituţia României din 2003, art 1, par 3. http://www.constitutia.ro/const.htm

La 22 de ani de civilizaţie, eu zic că ar trebui să tragem o linie şi să ne numărăm, câţi în ţară, câţi afară, câţi revoluţionari, câţi kgb-işti, câţi primari, câţi mafioţi, câţi scriitori, câţi ţărani, cât pământ, какой стране.

Acu vreo 2 săptămâni am intrat să chat-uiesc cu o tipă din Italia pe care nu o cunoşteam. Avea în jur de 27 ani şi era şef la un restaurant. Am întrebat-o chiar aşa, câţi subşefi are, şi ea a zis că o mai ajută mama patronului, iar treaba ei era să facă mâncare la 60-70 persoane de 2 ori pe zi. Dar conversaţia nu a continuat mult fiindcă tipa nu prea era confortabilă cu română scrisă, confunda cunvintele cu cele din italiana. Am încercat italiana şi a întrerupt conversaţia. Caz fericit zic eu după ce am văzut prin presă de prostituţia exterioară.

Şi atunci mi-am amintit de celebra replică a primului monstru marin al ţării, imortalizată de memoria digitală colectivă. http://www.ziare.com/basescu/presedinte/basescu-romanii-cuceresc-italia-pe-vremea-lui-traian-378008. Apropo, inserez aici o imagine din vechile paginii aurii, care poate să ateste originea sănătoasă a tovarăşului.


Şi am început să mă întreb. Dacă s-ar putea face ceva pentru sufletele acelea rătăcite. Un blog colectiv, un site, un ceva. Poate chiar la ministerul de externe, gen cum s-a deschis unul acum la ministerul învăţământului, pe alt subiect de care media tace foarte mult. Să spună fiecare ce cunoaşte despre problema asta. Să o dezbatem public. Poate intră chiar ELE să comenteze. Nu putem încerca să rezolvăm nimic dacă nu ştim cifrele exacte.

3 comments:

George Ion said...

Un prim număr aici http://www.cotidianul.ro/peste-80000-de-copii-au-parintii-plecati-la-munca-in-strainatate-176640/

George Ion said...

O mică veste bună, au depistat unul http://www.adevarul.ro/actualitate/politica/Deputatul_Mihail_BoldeDeputatul_Mihail_Boldea_spala_banii_traficantilor_de_fiinte_umaneDeputatul_Mihail_Boldea_spala_banii_traficantilor_de_fiinte_umane_0_667133760.html
LOL după ce a plecat a avut curaj şi presa să spună ce făcea. Ca să ne facem o imagine de dimensiunile cover-up-ului. Sperăm să nu fie singurul caz de care vor scrie timp de un an de zile de acu înainte...

George Ion said...

"Deşi se aştepta la un loc de muncă într-un hotel, atunci când a ajuns din România, în urmă cu două luni, Valentina a aflat de la bărbatul care a adus-o în Spania şi pe care îl considera iubitul ei că va munci pe marginea drumului, ca prostituată." http://www.mediafax.ro/externe/turismul-sexual-prospera-in-spania-povestea-tulburatoare-a-unei-romance-obligate-sa-se-prostitueze-9493671/

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.