Sunday, August 5, 2012

Deconstruirea numerologiei

---------- Forwarded message ----------
From: George Ion <george.ion.email@gmail.com>
Date: 2012/8/4
Subject: Fake information, polution
To: xyz@yahoo.com


Nu ştiu dacă ştiai de jocul acela mental, era aşa. Trebuia să-i spui cuiva "spune repede un număr cuprins între 12 şi 5" sau ceva asemănător. (primul număr era între 11 şi 19 iar al doilea între 1 şi 9 dar astfel alese încât rezultatul scăderii între primul şi al doilea să fie o singură cifră). Bun. Deci pe orice persoană neavizată pe care am întrebat (să nu ştie despre jocul acesta) dacă nu a stat să se gândească sincer de loc răspunsul a fost absolut totdeauna diferenţa între primul şi al doilea număr, în cazul de mai sus 7. Eu am citit asta de mult într-un ziar românesc normal comunist şi (LOL îmi întârzie cursorul pe ecran când scriu am spioni la greu în calc) şi explicaţia era că creierul sau acel proces din creier care face scăderi face automat scăderea între primul şi al doilea număr (LOL acu sună telefonul care este pe aceeaşi linie cu DSL-ul) deci creierul face automat scăderea şi sugerează părţii conştiente un rezultat.

Deci 18.3. Ai să spui ce contează dacă era 18.2 sau 18.4 fiindcă oricum nu era real. Contează fiindcă creierul face automat împărţirea 18 la 3 şi rezulta 6, sau 18 e compus din 3 de 6, un număr sperietoare. Deci cine vede numărul acesta procesorul i se încălzeşte puţin, creierul îşi aprinde alte regiuni şi apare o distragere de la fenomenul real şi de la alte suspiciuni care ar trebui să le trezească.

Nu m-aş gândi la chestiile astea dacă nu aş vedea permanent pe maşini numere din astea. Eu cred că pe asta se bazează numerologia, pe operaţii aritmetice subconştiente din creier.

Ai să spui că e ok să foloseşti numerologia dacă are un scop bun şi pentru cei care o folosesc şi pentru mulţime care şi aşa nu ştie să se conducă singură şi aleargă mereu spre această iluzie care e democraţia. Iar eu am să spun că orice informaţie falsă transmisă poluează adică creşte entropia universului şi pe termen lung aduce ghinion iar dacă e transmisă în masă cu atât mai mult.
Şi mai naşpa când băieţii răi învaţă carte şi încep să folosească numerologia aceasta în alte scopuri decât nobile.

1 comment:

George Ion said...

A şi mai apare şi dependenţa de a fi păcălit. Minciuna, vorbăria, la fel ca orice toxine, pot crea dependenţă. Mă uit la Băsescu cum se compune din nou şi cum le toarnă iar cu nonşalanţă. "Preşedintele nu abdică!" Normal, el poate doar să demisioneze. Nu vă speriaţi, chiar nu e nimic sub fraza asta. Doar tragere de timp.

Asta pentru că şi-a ales nişte sparring partners potriviţi, nici prea prea nici foarte foarte, ceva gen Geoană la alegeri.

Iar când văd ce antiruşi se dau toţi în România, mă gândesc la ruşi care ar sughiţa dacă le-ar mai păsa, la câte probleme au şi ei săracii.

Chiar dacă Iliescu a făcut o facultate la Moscova şi ştie ruseşte, asta nu mai înseamnă mare lucru într-o eră post Elţin. Crecă Iliescu şi al său brand FSN apoi PSD ne-a păcălit pe toţi cu rusismul lor implicit dar niciodată demonstrat.

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.