Monday, August 6, 2012

Domnul preşedinte

Unul din motivele pentru care poate am ajuns ce-am ajuns este că pe vremea înainte mergătorului şi pregătitorului Ceauşescu, ce a creat situaţia şi (pregătit cadrele) în care am ajuns pe bazele puse de cei ce ne-au adus în occident (nu ştiu dacă au avut vreodată un plan să şi ne păstreze acolo) a fost că toată ziua înainte de decembrie 89 criticam regimul. Găsisem o şmecherie, cum nu mai aveam program TV la care puteam să ne uităm, mi-am făcut şi eu ca tot băcăuanul antenă de ruşi şi prindeam Chişinăul, Moscova I şi II. Cu pureci şi aleatoriu. Şi ascultam Europa Liberă, îmi legasem o sârmă subţire de antena vecinului, care trecea prin faţa geamului meu (mai târziu am aflat că era ofiţer în armată) deci îi piratam antena. La servici comentam tot ce auzeam la Europa Liberă şi dacă mă întreba cineva de unde am auzit chestiile alea spuneam că de la Chişinău. Începuse perestroika şi glasnostul şi se auzeau şi la ei multe chestii neauzite la noi dar nu chiar ca la Europa Liberă. Într-o zi un tovarăş Felix (Nume real, altă coincidenţă) angajat de la IIRUC m-a chemat la el în birou, era de fapt o cameră plină cu aparatură unde lucrau cei de la IIRUC detaşaţi la IMU şi m-a prelucrat. Asta a fost cu puţin timp înainte de decembrie 89.

Dar ca pedeapsă, probabil că tovarăşii s-au gândit să-mi arate mie cum e democraţia şi peste ani chestia a contribuit cel puţin pe plan etic probabil la decizia care m-a trimis unde sunt acum. Dar cu handicap, fiind sabotat de la început de un alt tovarăş care a venit înainte cu vreo 2 luni din Florida în Oregon şi a trimis CV-ul meu peste tot spunând că e al lui. Şi probabil o poveste antemergătoare de speriat copiii de atunci.

La Chişinău la televizor vorbeau o limbă puţin diferită. Bunel în loc de bu-nic, micuţi în loc de copii, dar mai important, ziceau prezident şi nu preşe-dinte. Nu ştiu cum ziceau la paşa-port. Cred că pe atunci foloseau cuvântul rusesc. Iar toate formulările de adresare se terminau cu другие друзья.

Iliescu azi a apărut iar în presă cu cravată roşie, de pionier. Dar eu tot nu mai cred că Iliescu e pionier sau pro rus. Iar dacă vrea cineva să vadă o statuie de pionier reală, să se uite la poza de mai jos. (poza are rezoluţie bună, merită un clic)



http://www.flickr.com/photos/73441567@N00/3543397757/lightbox/

Ceea ce îmi aminteşte de...



http://www.flickr.com/photos/39325385@N07/3847142217/lightbox/

No comments:

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.