Friday, August 31, 2012

Paşaport

În 2004 am fost în România şi printre altele am obţinut un nou paşaport. Care şi acela, ca şi precedentul, a expirat în 5 ani. În 2009 chiar după ce mi-a expirat acel paşaport a fost introdusă noua regulă de a te deplasa la consulat pentru a obţine un paşaport care până atunci se putea obţine şi prin poştă.

Ce înseamnă asta pentru un român care locuieşte în Portland, Oregon? Deplasarea la Los Angeles, 1600 km pe autostradă, taxe de sute de dolari şi apoi o aşteptare de 4 luni.

În Portland sunt în jur de 30000 români din care probabil jumătate cetăţeni români. Dar nu am auzit pe nimeni să se plângă până acum. Mulţi probabil că rezolvă problema altfel, româneşte. În ianuarie anul acesta am contactat ambasada României în Washington. Dar nu mică mi-a fost mirarea când am auzit mesajul de pe answering system. După ce am încercat să vorbesc cu câteva persoane de acolo m-am lămurit. Nici un standard european sau american sau de oricare. Eşti tratat ca un nimic. De fapt nici nu am ajuns să discut problema de mai sus. Au fost un număr de emailuri schimbate între mine, ambasadă şi ministerul de externe. Au fost un număr de miniştri şi prim miniştri schimbaţi.

Ce nu par să înţeleagă domnii din MAE. Un minister dintr-un stat nu e o moşie în care boierul sau vechilul face după cum i se pare. Sunt nişte reguli iar dacă un cetăţean cere ceva i se dă după acele reguli.

Ce să mai vorbim de cazul când regulile au devenit imposibile?

Îmi aminteşte de facultate, când profesorii ridicau "standardul" adică volumul de materie predată atât de sus încât pentru un neşpăgar era aproape imposibil să treacă examenul iar un şpăgar trebuia să fie impresionat ca să poate menţine preţul ridicat.

Am încercat pe vremea nu ştiu cărui ministru de externe să fac o "petiţie" LOL am scris un email în care am descris problema, mi s-a răspuns, mi s-a dat un număr de înregistrare şi apoi s-a schimbat vechilul pe moşie şi aşa a rămas.

Re: FW: Probleme obtinere pasaport- E1/P/Co/598/16.07.2012
from me
 x
George Ion george.ion.email@gmail.com

Jul 31
 
to relatii_cu_pub.
Domnilor.

Ultima dată când m-am adresat ambasadei din Washington am fost contactat de consulat. În urma discuţiei cu domnul Ghenea am hotărât să vă contactez pe dvs. Acum am primit un email de la un domn care spune că e de la ambasada României din Washington care nu se regăseşte pe lista personalului ambasadei de pe site. Ataşez aici acel email. Vă rog să analizaţi dvs. această situaţie.

Sincer,

Gheorhge Ion

"2012/7/31 Valentin Dragusin <vdragusin@roembus.org>

Stimate domnule Gheorghe,

Urmare cererii dvs adresate Ministerului Afacerilor Externe de la Bucuresti, va rugam sa ne trimiteti un numar de telefon la care puteti fi contactat.

O zi placuta in continuare.



Valentin Dragusin
Ambasada Romaniei la Washington"

2012/7/16 relatii_cu_publicul <relatii_cu_publicul@mae.ro>

    

    Stimate domn,

    Vă mulţumim pentru mesajul dumneavoastră, pe care l-am înregistrat cu nr. E1/P/Co/598/16.07.2012.

    Vă vom răspunde în termenul[1] prevăzut de Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor.

    

    Cu consideraţie,

    Direcţia Relaţii Interinstituţionale, Politici şi Informaţii Publice

    


    

    [1] Art. 8 - (1) Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 de zile de   la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.

    (2) Pentru soluţionarea petiţiilor transmise, potrivit art. 61, de la alte autorităţi sau instituţii publice, termenul de  30 de zile curge de la data înregistrării petiţiei la autoritatea sau instituţia publică competentă.

        Art. 9 - În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare mai amănunţită, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevăzut la art. 8 cu cel mult 15 zile.

    From: George Ion [mailto:george.ion.email@gmail.com]
    Sent: Thu 7/12/2012 05:58
    To: relatii_cu_publicul
    Subject: Probleme obţinere paşaport

    Mă numesc Gheorghe Ion şi locuiesc legal în Statele Unite din 1995. Ultimul paşaport mi-a expirat în 2009. Am încercat să contactez Ambasada României la Washington, dar în schimb am fost contactat de domnul Ghenea de la Consulatul din Los Angeles.  Aş fi vrut să discut cu cei de la Ambasada despre dificultatea de a călători la Los Angeles pentru a obţine un paşaport iar domnul Ghenea în schimb m-a invitat la Consulat să aplic pentru o foaie de drum. Problema principală pentru care am reţineri să merg la Los Angeles este descrisă aici:http://georgesblogforfriends.blogspot.com/2012/07/neon-tiger.html .

    Mai este şi problema discriminării tuturor românilor din Statele Unite care nu locuiesc la o distanţă acceptabilă de un consulat. Nu este posibil ca introducerea paşapoartelor biometrice care reprezintă un progres tehnologic să reducă opţiunea de a obţine un paşaport prin poştă ca înainte şi să nu permită obţinerea într-un timp mai rezonabil decât 4 luni.

    Gheorghe Ion

1 comment:

George Ion said...

LOL am scris comentariul ăsta vineri înainte de a repara gaura din perete cred că venea ceva fum de acolo, după aia spre seară l-am şters, am zis că poate nu am fost eu însumi când l-am scris, dar ieri seară am văzut că plecase prim email la toţi abonaţii de la blog, venise şi la mine care sunt abonat la mine însumi pentru a controla cât de cât ce pleacă şi l-am pus înapoi. Da imperativul verbului a fi e cu doi de i la afirmativ şi cu unul la negativ. Da eu ştiam gramatică din memorie din numărul de cărţi pe care le-am citit înainte de a învăţa regulile la şcoala generală. Naşpa că nu înţelegeam toate cuvintele, nu aveam dicţionar, nu era internet iar părinţii nu erau nici ei aşa şcoliţi.

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.