Thursday, December 14, 2023

December 14

4:20 AM Subiect vechi, problemă și mai veche, de pe timpul meu.

Pe timpul meu de studenție aveam cam două zile de cursuri pe săptămână. Restul erau seminarii și laboratoare. În zilele cu cursuri aveam de obicei 6 ore de cursuri, câte 2 pentru 3 obiecte diferite.

Nu existau manuale, fiindcă nu se justifica publicarea, studenții fiind o categorie relativ restrânsă. Erau unii profesori care mai aveau manuale litografiate, dar schimbau mereu câte ceva iar manualele nu puteau fi actualizate.

Așa că singura soluție era să scrii ce spune profesorul, iar profesorul de multe ori ne grăbea, așa că tot ce făceam era că scriam 6 ore în grabă, pe câte 20 de pagini A4 într-o zi. Da bine și în "sesiune" adică în acele zile săptămâni cu examene, când nu mergeam la școală, umblam ca nebunul după cursuri pentru zilele/orele când mai lipseam.

Nu știu, poate unii ar spune că scriind se memora parțial, dar vă spun eu că după 5 ore, într-a șasea nu mai memorai nimic. Efortul de a scrie se suprapunea peste cel de a înțelege. Imediat după facultate eu am lucrat mai mult pe calc cu tastaturi, nu prea scriam dar când m-am dus undeva și am început să scriu ceva, scriam exact ca doctorii. Fiindcă scrisul meu era foarte obosit și grăbit. Acum s-a mai reparat dar scriu foarte rar, când completez câte un formular sau lista de cumpărături.

Nu știu dacă mai e așa, nu știu câți ani merg doctorii la facultate, 6-7 ani cred. De aia. Oamenii își strică scrisul. Ei înțeleg ce scriu mai mult fiindcă își amintesc, farmaciștii mai ghicesc, cunoscând doctorul și ce prescrie el de obicei.

Subiectul a ajuns iar în media din cauză că recent am scris chestii (revoluționare) din fizică pe care le pot înțelege numai cei care au făcut fizică în facultate (și mai țin minte ce au făcut). Sorry, nu pot să o iau de la zero. Am încercat aici dar nu știu dacă am reușit prea mult. E prea greu să-mi amintesc ce am scris, să elimin redundanța, să le pun în fraze corecte gramatical și științific, să le corelez și să mă pun în pielea celui care citește.

Dar gândiți-vă. Ce am scris recent e echivalentul a numai 2-3 cursuri de 2 ore fiecare. Matematica și fizica în primii 2 ani de facultăți tehnice și științifice (fizică, matematică) este foarte foarte grea și multă. Mai ales că fizica e de fapt un fel de istorie a fizicii când trebuie să înveți ce a gândit cutare sau cutare care a fost înlocuit de cutare.

Nu e timp de distracție și aproape nu îți ajunge timpul pentru învățat, timp pe care trebuie să-l gestionezi foarte bine. Îmi amintesc o fază de la examenul de algebră din anul I (primul meu examen). Nu reușisem pur și simplu să termin toată materia. Am picat la scris și la oral am făcut două subiecte foarte bine după care la al treilea i-am spus profesorului. "Nu am avut timp să termin materia".

La care tipul mi-a dat un exercițiu pe care a văzut că l-am rezolva la scris. Credeam că face mișto de mine, dar m-a făcu să scot din acel exercițiu ecuațiile din subiectul pe care nu-l știam.

După anul II, încep obiectele tehnice propriu zise și devine tot mai lejer și rutină, iar anul 5 e ca o vacanță cu o singură sesiune în iarnă când începi să vb cu profesorii aproape ca de la egal la egal.

10:15 Semne bune anul are. (Premize emoționale).

Bugetul rămâne o ficțiune fără o dare de seamă pe ministere la sfârșitul anului. Ce a făcut de exemplu Grindeanu cu 59 miliarde de lei? Vrem o listă completă. Un bon fiscal dacă vreți. Man ce greu intră fișierul ăsta. Nu mai vb de 92 miliarde în 2022.

2:12 No it was not by their subtle encouragements i tried to put the pieces together in one post. I wanted to rearrange everything after i saw this page and tried to send an email to the author and realized how fragmented my theory was over many posts and entries with many twists and turns and reconsiderations.

2:33 Asistăm, asistați...

2:38 O știre de acum câteva zile. Românii nu vor mai sta la cozi interminabile. Și una de azi. Iohannis mai are și el ceva de negociat. Tratatul cu UE din 2005 (dreapta sus). A ok m-am prins (de) ce mai are de negociat. Alegerile prezidențiale din România. Vom primi Schengen atunci, așa cum ucrainenii și moldovenii primesc (ofertă de) UE de Crăciun, acum a fost doar anunțul prin Ciolacu. (Trebuie să primească fiecare o bucățică de credit).

Deci nu scăpăm de el cum nu am scăpat de Ceaușescul plimbăreț.

2:52 Cum s-a putut întâmpla un miracol de Crăciun. Momentul acela unic când Orban pică pe fenta regizată de el însuși. Oare de ce nu au făcut-o europenii și pentru noi când președintele Austriei s-a dus pe bune la toaletă? A dar nu, den Bellen e de-al nostru, doar Attila și Karner nu sunt.

Apropo ăsta a fost Consiliu plin, cu președinți (nu JAI numai cu miniștri de interne), fără ordine de zi cred. S-ar fi putut, dacă deschidea gura mutul. Dar el pare mai interesat de aderarea Ucrainei decât de Schengen-ul nostru.

Concluzie. Neamțul nostru e pe blat cu austriecii, după cum am mai spus. Sau mă rog, cu ungurii, aceeași chestie.

Poate au dreptate și rușii când spun că vestul e un fel de balamuc. Sau teatru de păpuși, totuna.

No comments:

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.