Monday, August 7, 2023

August 7

7:33 Ieri am vrut să schimb plăcuțele de frână față. Le aveam cumpărate de ceva timp de pe internet, la un preț foarte bun, originale Hyundai, care au mers 170 mii km și încă mai aveau vreo 30. Neavând altceva de făcut, m-am apucat. Ce nu am văzut, la câțiva metri de mine, sub scări era o garuă ca de cârtiță, din care ieșea însă altceva. Multe din rețetele lor conțin kk de șoarece, și în casă ieri seara mirosea ca în grajd iar afară în timp ce lucram a sulf cu altceva.

Am terminat destul de repede, la prima mi-a fost mai greu, a doua cam în 15 minute după ce am învățat rutina (fiecare mașina e puțin diferită), dar când am terminat n-am avut ce face și am vrut să adaug niște lichid de frână în rezerovr. Aveam în casă o sticluță cu lichid de frână original Hyundai rămasă de la cealaltă mașină, de cel puțin 3-4 ani.

Dar când am turnat din acea sticluță a ieșit ulei de motor uzat, aproape negru. Nu pot să-mi explic cum a ajunst acolo. Am pus cam o lingură, și mi-am dat seama și m-am oprit. Prea târziu. Ceea ce trebuia să fie un job ușor de maximum 2 ore s-a transformat un coșmar care nu s-a îcheiat nici acum.

Am stat și m-am gândit și până la urmă am scos cilindrul superior (master cylinder) dar pentru asta a trebuit să merg la un magazin de pieze unde am cumpărat, nu știu cât era, aproape un litru de lichid, iar când m-am întors, era să trec pe roșu la o intersecție (căldură, eu cu gândul aiurea). Am uitat să iau și o cheie de 10 (M-am chinuit cu o tubulară prima dată) și m-am întors iar la magazin și a doua oară am vorbit cu tipul ăsta.

Nu-l știam, nici măcar după figură, am deschis azi știrile după ce am reparat laptopul (am arcuit contactele de la usb). Ca informație, Ministerul Economiei nu e ca cel de Finanțe, unde sunt toți banii. Ministerul Economiei doar promovează afaceri și atle chestii.

Nu mai spun, după ce am pus cilindrul înapoi a trebuit să-l aerisesc fiindcă a intra aer la piston, știți dvs., cu două tuburi cu circuit închis, iar apoi a trebuit să aerisesc circuitele. Pe față a fost mai ușor, fiindcă țevile sunt scurte, dar pe spate mi s-a terminat lichidul înainte de a ajunge bula de aer la capăt, așa că trebuie să termin azi sau în altă zi. Frânele țin, numai cu fața, dar spatele nu contribuie cred cu nimic acum.

3:27 O știre care risca să se întindă pe tot restul verii. La fel ca melodia. "Killed his girlfriend too...".

Apropo, vede cineva o legătură "psihologică" între Gheorghe Dincă și Tudorel Butoi?

4:00 Children were yelling yesterday when i was working on car making very high pitched inhuman sounds, basically like whistling.

5:17 Aluminum wheels expand more with heat than steel. That's why they need to be torqued at 100 ft instead of 80. Yesterday i took the wheels off and put them back on, some several times. I noticed some nuts where more tightened than others though i torqued them myself not long ago. The result is today the car was more driveable and more responsive than ever. I remember last drive from Olympia area, around 100 miles, was a pain and a struggle to keep the car on the road.

5:24 I bought an infrared thermometer from Harbor Freights (just remembered, there was a very interesting woman at the register) and just checked brake calipers' temperature after a short drive and front was 130-140 while rear was 100-110.

5:33 I think one way to explain contact high is through vibration communications. And BTW you are not really getting high, is more like you feel the side effects.

No comments:

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.