Sunday, September 15, 2024

September 15

8:36 Clasa de mijloc va fi consolidată. Am auzit prima dată de clasa de mijloc de la Europa Liberă cred. În SUA, mereu, după ce am venit aici. Nu contează. Un concept frumos, aș putea spune. Singura chestie că nu am înțeles niciodată ce este. Și se apropie momentul când ar fi trebuit să le știu pe toate. Am rămas cu lacuna asta.

Cine să fie în România? Un milion și jumătate de bugetari, cei mai numeroși, profesorii, cu medici, militari, polițiști, conțopiști?

Cele 5 milioane de pensionari (teoretic).

Angajații la privat?

Păi ăștia sunt cam toți. Ce mai rămâne. Patronii de firme mici și mijlocii. Probabil sunt câteva sute de mii. Asta e clasa de mijloc? Păi e o porțiune insignificantă din populație. Un concept frumos, care șade bine în gura politicienilor, mai ales de dreapta, înainte de alegeri.

Paraziții fiscali, sinecuriștii?

Apropo de a învăța o viață întreagă. Sunt câteva chestii care ar trebui să fie adresată în școală, să fie introdusă o materie care să se numească educație civică. Să învețe copiii ce e Parlamentul, Constituția, Codul Penal și Civil, legile, Bugetul, bazele demografiei, o firmă mică, o corporație, bursa, bugetul familiei, aspectele bancare personale și de ce nu, probleme de bază de îngrijirea sănătății, a unei persoane în vârstă, etc..

Partide, alegeri. Regulile de bază ale circulației și de ce nu, testul teoretic. Cât timp pierdut în viață pentru că nu știi aceste lucruri, câtă pierdere când înmulțim cu numărul populației.

Toate aste lipsuri din cunoștințe nu se traduce prin încălzirea (degeaba a) planetei?

Multe din aceste lacunele (de o viață) mi le completez cu google. Dar când îl întreb de clasa de mijloc, îmi spune despre ce credeam eu că e clasa muncitoare. O casă, o mașină, un job și datorie pentru restul vieții?

9:20 Bineînțeles că bugetul central și cele locale și alte bugete sunt publice. Dar sunt ele cunoscute în detaliu?

Mă gândeam la ce spunea Nicușor Dan despre parcuri. Toți spun că nu sunt bani. Ar trebui prin lege să existe site-uri oficiale unde să fie explicate toate sumele, venituri și cheltuieli, la toate bugetele în termeni în care să înțeleagă oricine.


No comments:

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.