Friday, August 5, 2022

August 5

12:32 All of Joe Mannix's cars.

(Mda, am fost în parc și la WinCo după ce am dormit 4 ore și eram cu gândul la mașini, întotdeauna când merg acolo bursa crește, am văzut o tipă care putea fi o celebritate,  iar în momentul când am început să mă uit mai atent a luat-o la fugă printre rafturi. Tipa pe care am văzut-o alergând în parc cred că era și ea pe acolo, pe o bancă la ieșire. A și supraveghind casele de automarcaj tipa asta, însă a fugit și ea când a văzut că am recunoscut-o).

9:35 Mulți din cei născuți în anii 60 probabil își mai amintesc de puternicul, compasionatul și uneori vag distractivul Mannix, însă pariez că nimeni nu știe de Perry Mason în afară poate de niște cinefili turbați legați la Netflix, Amazon și Roku. Perry Mason, care împarte cu Mannix și anumite aspecte de înfățișare fizică, el a fost însă un avocat, altruist (normal, numele), îmbrăcat în negru, după tradiția americană care durează până în zilele noastre, o mare parte a "acțiunii" desfășurându-se într-o curte de judecată, avea un fel de asistent-colaborator care făcea munca de teren și era într-adevăr îmbrăcat într-o jachetă "sport" în carouri și o secretară foarte atrăgătoare, bineînțeles.

Din 271 de episoade și tot atâtea procese împotriva procurorului (DA, District Attorney) al comitatului Los Angeles, Ham_ilton Burger, Perry Mason a pierdut unul singur, ceea ce spune ceva, procurorul fiind practic personajul negativ peren din serial.

Mannix folosea în serialul său mașini mai mici decât exageratele dar atât de plăcut de condus și călătorit Cadillac Fleetwood sau Buick Electra, așa numitele mașini sport (muscle cars). Plymouth Barracuda (1964-1974) (Chrysler Corp) fiind favorita mea, mai ales din cauza ridicăturii sexy a liniei caroseriei care sugerează putere, în dreptul roților din spate.

Puțin știu probabil că a existat și o mașină europeană care a avut această umflătură, "hip-curve" („Hüftschwung“) și anume Opel Rekord C (1966-1971). Însă cine a luat de la cine? La Plymouth a apărut în 1967, neexistând în 1966, iar la Opel Rekord o putem vedea, într-o formă puberă totuși, încă din 1966.

Opel a apărut ca o marcă independentă în Germania însă a fost achiziționat de GM în 1929 (și a fost păstrat până în 2017), dar Opel Rekord este un produs al gândirii germane.

Nimic însă din motoarele V8 sau chiar V10 ale lui Plymouth Barracuda. Primele motoare Opel Rekord (B și C) erau modeste, de sub 1600 cmc, cu raport de compresie destul de mic, dezvoltând o putere de 57 CP (în timp ce Dacia noastră avea cam tot atât, la 1300 cmc și greutate mai mică (1000-1200 kg la Opel și 850 la Dacia) și un consum destul de mare (26 mpg, peste 9 la sută față de 7 la Dacia). Au existat totuși opțional și motoare cu 6 cilindri în linie de 2,3 litri.
Ce am vrut să spun. Era în Câmpulung un tip, inginer electronist spuneau ei (semăna cu Marius Țeicu, în timp ce directorul Casei Pionierilor Mihalea semăna cu însuși Sergiu Nicolaescu iar învățătoarea mea Mihalea I-IV, soția lui, cu Claudia Cardinale), profesor-instructor la cercul de radio (am mers la toate cercurile în afară de aeromodele) care "avea un frate în Germania" și care i-a trimis un asemenea Opel (verde, din păcate nu știu exact anul și capacitatea motorului) care-mi aprindea imaginația de câte ori îl vedeam pe stradă, într-o lume a Mosckvich-ului, Volgăi, Varszavei și Pobedei ale burgheziei proletare locale și fiindcă semăna cu mașinile lui Mannix.

De multe ori mă gândesc. Mihalea m-a trimis în 1972 într-o tabără lângă Hamburg, și în timpul acela străbunicul meu biologic încă trăia în Germania, iar directorul taberei a încercat să mă pună în contact cu el însă nu am vrut. Cred că mulți ar fi vrut atunci ca eu să rămân în Germania, singurul motiv pentru care nici nu m-am gândit la așa ceva era faptul că nu văzusem nimic din România până atunci și credeam că totul în România trebuia să fie cât de cât la fel.

Dacă regret? Nu prea acum fiindcă mă gândesc ce aș fi devenit dacă rămâneam acolo, fără părinți și fără disciplina din România din anii aceia când anumite chestii pur și simplu nu puteau exista (deși au fost încercări).


7:41 Alex Jones, a noisy, fake conspiracy theorist who works for money.

11:40 Tesla vs Lanza.

No comments:

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.