Friday, March 24, 2023

March 24

2:55 Nașpa, când vin acasă, înainte de 12 mă uit la știri și văd că ASF vine și taie zvonul. Îl tăiau oricum, trucul e ca lumea să aibă pe cine să se supere, ca ei să vă poată opera la infinit.

Prima dată au lansat zvonul. Plafonarea RCA. După ce lumea s-a liniștit și s-a reorientat în spațiu minimizând pierderile și ASF și-a spălat destul imaginea, au tăiat zvonul. Nu trebuia să țină mult, doar până treceau ei liniștiți puntea peste meandrele concretului. Ca orice zvon.

Trucul e vechi de când sunt eu pe aici. Urcă pe unii/unele într-un avion special, sau poate au tunele hyper de acum, care duc toate la Budapesta unde e un nod (de tunele). Vin și se așează la coadă după mine la un bar/restaurant (Da, la 10 butoaie), unde eu am cupon, după ce am avut deja câteva coniacuri și pahare de vin în parcare și nu-mi mai pasă. După câteva faze de accident incredibile pe stradă regizate și coordonate în timp real de AI din care ai scăpat îți mai pasă de ceva?

Angela negocia cu chelnerița japoneză (care tocmai l-a schimbat pe barmanul obișnuit cel care arăta ca un Genie dintr-un joc de peste gardul restaurantului) (Da putea să fi fost oricine sub cantitatea aceea de machiaj). Avea două cupoane de 10 dolari care însă nu mai puteau intra în aceeași comandă ca data trecută (japoneza a folosit cuvântul "transaction" în loc de "order" (comandă)), deci trebuia să plătească mai mult. La care eu am zis "Changing rules?" sau ceva asemănător.

La un moment dat m-am întors și am văzut în coadă niște fețe europene spilcuite. Toți păreau relaxați și nu le păsa că așteptau în timp ce noi ne certam cu chelnerița. Gagici cum rar vezi pe aici. Înalte, brunete, cu profil grecesc. Ok, am admirat puțin pe furiș, am luat chitanța și am plecat să așteptăm să ne strige (Angela, comanda era pe numele ei).

O întrebare însă. Până la urmă care e scopul și utilitatea acestui ASF?

Eu de fapt vroiam să merg la Lincon City unde am ajuns cu o oră și jumătate mai târziu. Acolo însă a apărut iar tipul ăsta care fuseses ieri în fața balconului (patio, la parter) cu câinele. Am stat acolo puțin, Angela a câștigat un pic și ne-am întors.

La Spirit Mountain. Credeam că le văzusem pe toate. Toți/toate cei peste o mie de persoane în cazino erau parte din tot felul de alegorii. Am văzut japonezi făcuți să pară albi cu părul blond, închipuind americani. Asta fiindcă nu prea mai au destui actori unguri care să vrea să participe. Păreau un fel de americani în miniatură.

Însă faza cea mai ciudată era o tipă înaltă îmbrăcată într-o rochie uriașă care plutea dintr-o parte în alta. Ieri după ce am plecat au venit niște nori negri și a început să ploaie și la un semafor m-am dat jos din mașină în mare grabă să șterg lama de la ștergător fiindcă lăsa dâre pe geam. Când m-am aplecat să ridic ștergătorul, mi-a căzut camera din buzunarul de la geacă jos și nu am auzit fiindcă era zgomot mare în intersecție. Când am plecat de acolo am simțit cum o roată din spate a călcat peste ceva. Am găsit-o în același loc pe stradă când m-am întors, pe la 11, numai cutia, aplatizată cu niște bucățele mici de metal imprimate în ea. Deci nu am putut să-i fac o poză.

De fapt și data trecută apăruse una așa la bar, am vrut să-i fac poză însă era acoperită parțial de cineva și nu se vede cât de mare era. Aluzie clară la Șoșoaca și într-un caz și în altul. Mi-am amintit acum de ceva asemănător la un kamic con aici în Portland. De fapt cazinoul Spirit Mt ieri seară arăta ca un comic con sau o petrecere de Halloween.

Am stat ieri toată noaptea și am căutat cameră pe Amazon. Vin vremuri ciudate. La categoria camere de buzunar sunt mai multe camere uzate decât noi. Le-au eliminat telefoanele, dar eu nu mai pot să folosesc un telefon celular. Unele sunt modele vechi. Oare cine stă să-și vândă camera uzată pe Amazon? Altele noi par luate din "paleți". Ce se întâmplă. Lumea returnează marfă în prostie la Amazon, e foarte ușor, dai câteva clicuri, îți dau ăia un cod de scanat pe telefon și iei obiectul și-l duci undeva la un centru, cel puțin pentru acelea sub 100 de dolari nici nu e nevoie de ambalaj.

Ce se întâmplă cu marfa asta. Probabil nici nu se mai verifică, poate doar prin sondaj. Apoi le pun pe niște paleți, cu sutele, amestecate la întâmplare și le vând cu 2-3 sute de dolari, nu sunt sigur. Cred că unii cumpără paleți și pun marfa înapoi pe Amazon. Dar poți să riști să cumperi așa ceva?

Ieri era cât pe ce să cumpăr o cameră Minolta (da mă gândesc la multitudinea de brand-uri și modele făcute de japonezi și în acest domeniu, eliminând orice concurență). Chiar m-am mirat, știam că Minolta era o firmă defunctă și preluată de Sony cu mulți ani în urmă, chiar am o cameră Sony din 2009 care era de fapt design Minolta, care e la fel de complicată mecanic ca și o mașină (mii de piese) și m-am uitat puțin pe Wikipedia și a fost norocul meu fiindcă noua Minolta nu mai are nimic de-a face cu vechea, ăia nu și-au mai protejat marca și au luat-o unii să speculeze.

Apropo, am început să am probleme cu set-up-ul meu cu laptop, un mic hub, monitor și tastatură din motive de conectoare. Mă uitam după un PC ceva care să facă aceleași chestii ca și laptopul meu Chrome. Există, însă deși Chrome OS e mult mai bun decât Windows, hard-ul ce se vinde cu Chrome e mai scump și mai slab decât ce se vinde cu Windows care țin tare de monopolul și influența lor asupra producătorilor hardware.

Ok știu ce pot să fac. Cumpăr un PC ieftin cu Windows și descarc și instalez Chrome.

5:06 Da bine noi am trăit după cortina de fier, aveam Smena și mai rar Zenit (care era o copie după  un model de Leica), nu am știut niciodată despre multitudinea de camere gândite, realizate de firmele japoneze, care concurau între ele pe piața din vest și cât de complicate erau. Încă din vremuri când nu apăruse proiectarea asistată de calculator, de care colegii de la IMU se temeau că le va lua locurile.

Leica are acum o versiune digitală (din multele) care arată vintage dar se vinde cu 5500 de dolari, iar Carl Zeiss face obiective (lens) pentru Sony.

6:07 Faza cea mai ciudată e că lumea cumpără camere scumpe, uneori de mii de dolari și nu le folosesc. Spune tipul ăsta aici, dar motivul principal e altul. Ai avea nevoie de ani de zile ca să înveți să folosești o astfel de cameră, care are sute de opțiuni și combinații, după ce ai învățat teoria fotografiei. S-ar vedea, ar fi pe social media.

Lumea folosește acum telefonul. Nașpa cu telefonul, s-ar părea că emite mai multă radiație decât poate suporta omul. La început nu este evident, și chiar îți dă o stare de excitație, iar lumea nu știe niciodată de unde vine o boală la un moment dat.

Flickr unde am activat și eu când nu scriam pe bloguri este un site de social media pentru fotografi amatori, organizat pe grupuri, cum ar fi cele românești. Însă comparat la numărul de camere scumpe care se vând, sunt destul de puține poze pe acolo.

8:31 Dezinformare. Firma nu e din mainland China cum se spune în titlu. Oare cei care scriu/spun minciuni de orice fel unei audiențe foarte largi (o țară) nu ar trebui să răspundă, cumva? Știu că prin tradiția impusă tot de ei de atâția ani, nu a răspuns nimeni niciodată.


Chiar înainte de a citi știrile a venit în alee o mașină de pompieri, a doua oară într-o săptămână și a vibrat bine clădirea și a scuturat praf și mucegai din colțuri (n-am mai dat cu clor pe pereți de o săptămână). În timp ce citeam, tipul de sus a început să umble și să mă enerveze chiar la știrea asta. Adică a fost liniște toată ziua și a început chiar la știri, așa cum a făcut de atâtea alte ori.

Mai trebuie să scriu că azi am primit înștiințare de la management că vin în vizita anuală miercurea viitoare. De obicei se face în luna martie cu excepția pandemiei când nu s-a făcut. Vor găsi că boilerul care l-au instalat acum 2 luni are o scurgere, pe care am anunțat-o atunci, și a venit tipul care l-a instalat, a mai strâns puțin piulița și nu s-a oprit iar eu am pus un borcan de plastic sub scurgere. Nu afectează nimic.

11:38 Apropo de Nicu. Cu tipa din dreapta am făcut un revelion în Câmpulung (Da, acasă la "Mircea Baniciu"). Da putea să fi fost japoneza de la bar ieri.

No comments:

Post a Comment

Friendly comments welcome

Note: Only a member of this blog may post a comment.